Groeicijfers verpakkingsmarkt blijft stijgen

Volgens The Future of Packaging: Long-Term Strategic Forecasts to 2028, uitgevoerd door Smithers Pira, was de waarde van de wereldwijde verpakkingsmarkt $906.59 miljard in 2018.

In regionale termen domineert Azië momenteel de wereldwijde verpakkingsmarkt, verantwoordelijk voor 42,5% van de verkoopwaarde in 2018. De regio is ook de meest dynamische van de laatste tijd, vanwege een snelle groei in de vraag naar verpakte producten onder de gestaag groeiende stedelijke bevolking van landen zoals China en India.

Het gedrag van de consument blijft de verpakkende industrie in een aanzienlijke mate beïnvloeden. De studie van Smithers Pira onderzoekt de voornaamste factoren in elke fase van de leveringsketen die van invloed zullen zijn op verpakkingsselectie en die de komende tien jaren zullen worden gebruikt.

Voor merkeigenaren en retailer worden vier belangrijke factoren vastgesteld die een cruciale rol zullen spelen in 2018-2028:

  • Ontwikkelen van verpakkingen voor de booming e-commerce handel.
  • Met merkeigenaren prioriteiten centreren in een geglobaliseerde 21ste eeuw markplaats.
  • Het bieden van verhoogd klantgemak voor on-the-go consumptie.
  • Verpakkingen integreren met social media marketingcampagnes.

Het volledige Engelstalige artikel is hier te lezen.

Reacties

Reactie toevoegen