Unilever start met herbruikbare verpakkingen

Unilever introduceert voor negen van haar merken herbruikbare verpakkingen. De brand owner neemt de nieuwe producten op in haar Loop webwinkel, een wereldwijd online systeem dat ook beschikbaar is voor andere brand owners.

Het platform Loop biedt de mogelijkheid om op te schalen met andere merken, 'wat de kans van slagen om het circulaire verpakkingssystemen commercieel levensvatbaar te maken vergroot', aldus Unilever. Procter & Gamble is het eerste voorbeeld hiervan. In Parijs en New York vinden later dit jaar de eerste tests plaats.
‘Door een coalitie van bedrijven voor consumptiegoederen samen te brengen, samen met de internationale recyclingleider TerraCycle, is Loop een innovatief nieuw bedrijfsmodel voor hoogwaardige duurzame verpakte producten die rechtstreeks aan de consument worden geleverd en na retour opnieuw worden gevuld’, aldus Unilever.

Merken
Vijf Unilever-merken gaan experimenteren met het gebruik van hernieuwbare verpakkingen die gemaakt zijn van glas en aluminium. Het gaat om de merken Ren Clean Skincare, Hellmann’s, Love beauty and planet, Love home and planet en Seventh generation.
Vier merken van Unilever zullen nieuwe verpakkingen binnen het Loop -systeem testen. Het gaat onder meer om de deodorantmerken Dove, Rexona en AX. Zij gaan een navulbare deodorantstick, genaamd Minim, testen. Deze is gemaakt van roestvrij staal. Het ontwerp is minimaal, compact en duurzaam. De verwachting is dat deze verpakkingen ongeveer acht jaar meegaan, wat zo’n 100 verpakkingen uitspaart.
Mondverzorgingsmerk Signal start met tandpastatabletten met de naam Tooth Tabs. Consumenten kunnen hiermee hun tanden poetsen met minder water door te kauwen. De tabletten zijn verkrijgbaar in een recyclebare en navulbare pot. 'Geen afval, geen gedoe en milieuvriendelijk', aldus Unilever.

Reacties

Reactie toevoegen