Stem op jouw favoriet voor de Industry Favorite Award
In 2025 worden de VM Packaging Awards weer uitgereikt. Op deze feestelijke middag op 17 juni op de hoogste verdieping in het Nhow hotel in Amsterdam, worden 9 prestigieuze Packaging Awards uitgereikt én de Industry Favorite Award. Deze publieksprijs geeft iedereen uit de industrie de kans om te stemmen op de voor hen beste verpakking of innovatie die is genomineerd voor een award.
Let op: je kunt maar één keer stemmen.
Stem hieronder op jouw favoriet



Joost Identities - Annindriya
"Annindriya werd opgericht als eerste nicheparfumhuis in Amsterdam en debuteerde met vijf unieke parfums. Annindriya werkt samen met creatieve professionals, opkomende en sterparfumeurs wereldwijd. Samen ontwikkelen ze bijzondere fragrances om het leven te vieren met een gevoel van verwondering. Samenwerking is de kern van het proces. De “X” op de parfumlabels staat voor het kruispunt waar mensen elkaar ontmoeten. Het is wanneer diepgaande expertise samenkomt met een gevoel van verwondering dat we iets echt speciaals creëren."



Die Jongens - AXA
"AXA Home Security vervangt plastic blisters door duurzame verpakkingen, goed voor een besparing van 35.000 kg plastic per jaar. Dankzij slimme vouwtechnieken blijven producten zichtbaar, goed beschermd en minder diefstalgevoelig. De verpakkingen werken zowel staand als liggend, besparen kosten voor partners en passen bij online logistiek. Uniek is de presentatie: producten worden getoond zoals ze thuis gemonteerd worden."

Flex/Design - Jingle Balls
"Deze verpakking is, naast dat hij helemaal uit karton gemaakt is, ook decoratief en her te gebruiken om je Kerstballen weer in op te bergen. Je kunt precies zien wat je krijgt, alle ballen zijn zichtbaar in de verpakking."


Yello Dress Retail - Melkan Plantaardig
"Melkan Plantaardig toont durf door een traditioneel melkmerk succesvol naar een dairy-free categorie te brengen. Het design behoudt zuivelherkenning, maar geeft de plantaardige oorsprong een eigen gezicht. De sterke visuele lijn creëert samenhang én onderscheid binnen het assortiment. Zo maakt Melkan plantaardige zuivel toegankelijk en aantrekkelijk voor een breed publiek."

Liesbeth Ronden - Chillbits
"ChillBits is het initiatief van de jonge en gedreven onderneemster Maryze Zembowicz, die met passie en toewijding strijdt tegen voedselverspilling. Haar missie is om miljoenen kilo's groenten en fruit te redden door deze om te toveren tot heerlijke, groente en fruit ijsblokjes verfrissende drankjes van te kunnen maken. De innovatieve, duurzame verpakking van ChillBits is niet alleen esthetisch, maar ook praktisch en milieuvriendelijk. Met één pak Chillbits spaar je 30 plastic flessen uit en voorkom je het transport van 7,5 liter water. Met heldere kleurcodering en unieke illustraties communiceert het design op intuïtieve wijze de pure smaken en het gebruiksgemak van het verse product. Door te kiezen voor ChillBits steun je een bijzondere missie en een inspirerende ondernemer."

Positivity Branding - La Bio Idea
"De nieuwe generatie Health Food Shopper wil een verschil maken in de wereld, maar daarmee niet meer inleveren op smaak (en merkbeleving). Ze willen ook genieten van authentieke, heerlijke én visueel aantrekkelijke producten. Samenwerkend met de Italiaanse producenten families, brengt La Bio Idea de echte Siciliaanse keuken naar het hier en nu. In verpakkingen die zo goed eruit zien, dat ze niet meer in het keukenkastje weggestopt hoeven te worden, maar kleur geven aan je keuken en het genieten van heerlijke eten vergrootten. Geïnspireerd door traditionele Siciliaanse tegels, maar met een moderne twist transformeerden zelfs eenvoudige basisproducten als kikkererwten in begeerlijke Siciliaanse schatten."

BRUM - Sqweez
"Dit verpakkingsontwerp voor Sqweez is een gedurfde en frisse benadering van de frisdrankcategorie. In een markt waar suiker vaak de boventoon voert, biedt Sqweez een gezond alternatief zonder concessies te doen aan smaak of kwaliteit. Het ontwerp maakt direct duidelijk waar het product voor staat: sparkling water met een vleugje puur vruchtensap – zonder rotzooi. De iconische Q in het merklogo die fruit ‘uitkneep’, symboliseert perfect de eenvoud en authenticiteit van het product. De keuze voor zachte pasteltinten in combinatie met een gedurfde Electric Blue maakt de verpakking opvallend en onderscheidend. Het design is zowel jong als energiek, en spreekt direct de Gen-Z doelgroep aan."

BRUM - Cleo's thee
"Dit verpakkingsontwerp van Cleo’s is niet alleen functioneel, maar brengt ook de missie van het merk op een indrukwekkende manier tot leven. Cleo's strijdt voor gelijkheid en tegen de genderkloof, en deze verpakking vertelt dat verhaal. Elke kant van de verpakking is doordrenkt met betekenis, van de iconische illustraties van vrouwelijke theeplukkers tot de menselijke connectie die de armen op de verpakking symboliseren. De achterkant van de verpakking is volledig gewijd aan storytelling, waardoor de consument direct in contact komt met de missie van het merk. De natuurlijke elementen en het visuele contrast maken de verpakking niet alleen esthetisch aantrekkelijk, maar ook impactvol op het schap."

Akarton - Hexpand Smart Tuck-in
"Hexpand Smart Tuck-in: de revolutionaire verpakking die duurzaamheid, bescherming en efficiëntie samenbrengt. Geen plastic, geen opvulmateriaal, alleen 100% recyclebaar mono-materiaal. Dankzij de gepatenteerde Hexpand-technologie wordt rigide golfkarton flexibel, waardoor het te verpakken product met een beschermende “deken” wordt omhuld. Deze slimme oplossing vermindert inpaktijd, verhoogt de klantbeleving en zorgt voor maximale bescherming zonder extra materialen. De verpakking is uit één stuk vervaardigd, wat het voorraadbeheer vereenvoudigt en een breed scala aan producten veilig verpakt. Met Hexpand Smart Tuck-in kies je voor een milieuvriendelijke, innovatieve en efficiënte manier van verpakken."

ReBloom Care - ReBloom Care Tandpasta
"Wist je dat er gemiddeld 12 poetsbeurten in een plastic tube achterblijven als je deze weggooit? En dat je 12 plastic tubes per jaar weggooit? Dat zijn bij elkaar bijna 2 volle tubes tandpasta die in de kliko belanden. Met ReBloom Care is dat verleden tijd! Onze tandpasta zit in een elegant glazen flesje met pompje voor perfecte dosering en een frustratie loze routine. Bijvullen van het flesje doe je eenvoudig met onze goed te recyclen grootverpakking. Hiermee bespaar je 90% CO₂ per jaar! Daarnaast zijn onze formules zijn 99,2% natuurlijk en worden de producten geproduceerd in Nederland."


SNOW DONUTS - Hokkai
"Hokkai brengt de authentieke smaken van Japan naar Europa, met vis van dichtbij en recepten van ver weg. De producten worden bereid volgens traditionele Japanse methoden, waardoor de smaak en kwaliteit volledig in lijn zijn met de Japanse culinaire traditie. Hokkai is geliefd bij Japanners die in Europa wonen en werken en wint steeds meer terrein in de reguliere markt dankzij de groeiende waardering voor échte Japanse gerechten. Voor Hokkai ontwikkelde Snow Donuts een branding- en verpakkingslijn die de verfijning en puurheid van de Japanse keuken vertaalt naar een heldere, toegankelijke uitstraling voor de Europese consument."


Impaqtum Products - Bazqet Mini
"Bazqet introduceert een opvallende verpakking die zowel qua vorm als bedrukking onderscheidend is. Uit een rechthoekige plano ontstaat handmatig een ‘omgekeerde stazak’, later automatisch op te zetten. Deze vorm bespaart ruimte, past bij het Bazqet-logo en valt op tussen rechte dozen en zakken. Met slim design, weinig materiaal en humor communiceert de verpakking helder wat het product is en blijft hij praktisch in gebruik, met eenvoudige sluiting en perforatie."

Guts & Glorious - Alterminds
"AlterMinds onderscheidt zich door het minimalistische en elegante ontwerp van een uniek concept, waarin de tweedeling in het design de verborgen alter ego’s symboliseert. Dit onderscheidende design spreekt tot de verbeelding en creëert een diepere connectie met de consument."

Smurfit Westrock - Bud Cluster Clip
"Voor de Nederlandse markt wilde AB InBev Bud introduceren als een 6-pack en hierbij gebruik maken van het bestaande krat voor de Bud retourfles. In dit geval was het type krat leidend voor de verpakkingsvorm door de vakverdelingen. Een clip is de enige manier voor een multipack in een dergelijk krat. De uitdaging was om een robuuste en zo premium mogelijke clip te ontwikkelen, om Bud als global brand toch zo sterk mogelijk en onderscheidend in de markt te kunnen zetten. Het resultaat is een minimalistische en sterke clip met een aantrekkelijke bedrukking inclusief achterzijde bedrukking."

BRUM - Nederlands Openluchtmuseum Bier
"Dit verpakkingsontwerp voor Nederlands Openluchtmuseum gaat verder dan traditionele bierverpakkingen door elk bier te koppelen aan een specifiek historisch verhaal uit het museum. Dit maakt de verpakking niet alleen een visueel statement, maar ook een verlengstuk van de rijke geschiedenis die het museum vertelt. Elke fles heeft een unieke naam en wordt vergezeld door een illustratie die het historische verhaal visualiseert. Op de achterkant wordt dit verhaal op een anekdotische manier verteld. Het ontwerp past perfect binnen de vernieuwde huisstijl van het museum, maar behoudt voldoende 'bierigheid' om de essentie van het product te benadrukken. Er is ruimte voor de biersoort, alcoholpercentage en smaakomschrijving, maar de nadruk ligt op de verhalen die deze bieren met zich meedragen."

Fonkels - PurePaper (Easy-Life)
"Het PurePaper concept is een baanbrekende verpakkingsoplossing voor een product waarvoor tot voor kort alleen een slecht recyclebare kunststof verpakking werd gebruikt. Door karton en papier te combineren en in een unieke constructie samen te brengen, is een revolutionaire stap gezet in de toepassingsmogelijkheden van karton. Het resultaat is een plasticvrije, geurarme, hersluitbare verpakking met een gewichtsbesparing van zo’n 50%. De verpakking is gemaakt van FSC-gecertificeerde materialen, grotendeels gerecycled, zodat een verantwoorde oorsprong is gegarandeerd. Door de uitstekende recyclebaarheid ten gevolge van de monomateriaal oplossing, gaan de grondstoffen niet verloren en is er sprake van een volledig circulaire oplossing."

Flora Food R&D - Wet fiber molded tub
"Na 4 jaar innovatie en samenwerking tussen Flora Food Group, Footprint, MCC Verstraete, Pagès en Emsur, werden de eerste recycleerbare papieren bakjes voor plantaardig margarine gelanceerd. Het is gemaakt van samengeperste papiervezels, het is waterdicht, oliebestendig en recyclebaar. De kuip heeft de Conventional Plastic Free-certificering ontvangen en wordt gemaakt van papier van PEFC-gecertificeerde leveranciers. Het is een mono-materiaal, volledig recyclebare papierenvezel verpakking. In tegenstelling tot veel papieren verpakkingsoplossingen, hebben de papieren bakjes van Flora Food Group geen plastic laminaat, zodat ze samen met ander huishoudelijk afval van papier en karton kunnen worden gerecycled, wanneer ze gereinigd en gedroogd zijn, zoals geverifieerd door een toonaangevend Europees recyclingbedrijf."


Gopack - De Flexivent
"De Flexivent is dé revolutionaire verpakkingsoplossing die innovatie, duurzaamheid en efficiëntie combineert. 1. Slimme ventilatie voorkomt vocht en temperatuurproblemen. 2. Duurzaam ontwerp vermindert verspilling en verlengt houdbaarheid. 3. Efficiënter transport dankzij optimale productbescherming. 4. Breed inzetbaar voor food, pharma en meer. Flexivent maakt verpakkingen slimmer en duurzamer. Stem nu en help ons de verpakkingsindustrie te vernieuwen!"

Guts & Glorious - Sakura Gellyroll
"Voor Sakura Gellyroll hebben we de Gellyroll pen in de spotlight gezet, waarbij zowel de functionaliteit als de veelzijdigheid van de pen centraal staan. Bovendien speelt het ontwerp in op het creëren van inspiratie. De verpakking verkoopt niet enkel een pen, maar biedt een beleving die de consument uitnodigt om de diverse toepassingen van de pen te verkennen."

Guts & Glorious - Sakura Micron
"De verpakking van de Sakura Micron onderscheidt zich door de balans tussen esthetiek, functionaliteit en emotionele connectie. Als limited edition geeft de verpakking een gevoel van exclusiviteit, wat het ontwerp nog bijzonderder maakt. Het design viert de veelzijdige en creatieve gebruikers van de pen. De illustraties, ontworpen door een collectief van kunstenaars, vormen samen een inspirerende compositie. De keuze voor hoogwaardig wit papier met subtiele textuur, gecombineerd met verfijnde spotvernis, geeft de verpakking een premium uitstraling. De slimme stans integreert naadloos in het ontwerp, terwijl het vilten etui een functioneel en duurzaam extraatje toevoegt. Deze elementen maken de verpakking niet alleen visueel aantrekkelijk, maar ook een weerspiegeling van de precisie en creativiteit die de pen biedt."


SNOW DONUTS - Rhif
"Het design van Rhif communiceert in één oogopslag waar het voor staat: puur, circulair en innovatief. Minimalistisch vormgegeven, straalt het eenvoud en authenticiteit uit. Natuurlijke tinten en aardse kleuren verbinden het merk met de herkomst van de ingrediënten: hoogwaardige reststromen uit de Zeeuwse visserij en lokale tuinbouw. Slimme iconen en directe communicatie vertellen het duurzame verhaal. Rhif is niet zomaar een hondensnack – het is een bewuste keuze, een lifestyle statement, verantwoordelijk en met een design dat beklijft."

Guts & Glorious - AH Choco Bites
"Albert Heijn Chocobites zijn onderscheidend door de unieke combinatie van traditionele high tea-elementen met een moderne, eigentijdse twist. Het gebruik van klassieke schaaltjes, aangepast met moderne kleuren en functionele illustraties van de ingrediënten, creëert een visuele identiteit die zowel vertrouwd als vernieuwend is, exclusief voor Albert Heijn Chocobites. Het ampersand-teken benadrukt de samenkomst van verschillende smaken en versterkt het high tea-gevoel, terwijl het ook subtiel verwijst naar het product zelf. Het zijn kleurrijke iconen geworden met een hoog ‘wanna-have’ gehalte."

Guts & Glorious - Kruidvat Natures
"Minimalisme, natuurlijkheid in uitstraling en focus op ingredient maken de Kruidvat geuren onderscheidend. Een geur die duidelijk Eigen Merk is en op deze manier afstand neemt van geijkte codes is onderscheidend tov van wat we kennen in deze toch nog traditionele productcategorie."

BRUM - The Good Witch
"Het verpakkingsontwerp van The Good Witch is een innovatieve benadering van ecologische schoonmaakproducten. De flessen zijn gemaakt van 100% gerecycled plastic, de producten bevatten meer dan 99% biologisch afbreekbare ingrediënten, en het EU Ecolabel garandeert een minimale milieu-impact. De donkergroene basis, witte flessen en sprankelende fotografie versterken de ecologische boodschap, terwijl de vrolijke illustraties en de merkpersoonlijkheid van The Good Witch het merk een eigen karakter geven. De speelse, magische elementen zorgen voor sympathie, terwijl de effectiviteit en functionaliteit van de producten duidelijk naar voren komen. Met het dynamische scriptlogo, de unieke wolkvormen, en de iconische heks wordt het merk visueel sterk en herkenbaar."

OD Designstudio - Jumbo's
"Jumbo’s verpakkingen combineren creativiteit en merkconsistentie op een unieke manier. Met onderscheidende designs per categorie en verfijnde details versterken ze de merkbeleving en productuitstraling. Daarom verdient dit ontwerp de Publieksprijs ‘Industry Favorite’!"

Wonderstate - The Unsung Heroes of Great Sex
"Met een innovatieve benadering transformeert Wonderstate seksuele wellnessproducten tot premium essentials. Ontworpen door vrouwen, voor vrouwen. De speelse typografie en ronde, kleurrijke vormen maken van de verpakking een visueel statement dat taboes achter zich laat en zelfzorg viert. Dit ontwerp is niet alleen aantrekkelijk, maar ook functioneel: het communiceert moeiteloos de essentie van plezier en luxe zonder onnodige schaamte."