Door de horecasluiting zijn ook de horecazaken zonder delivery gaan bezorgen. Dat heeft de markt voor bezorgen blijvend en ingrijpend veranderd. De vraag naar onderscheidende bezorgverpakkingen groeit.
Bezorgverpakkingen visitekaartje
‘Verpakkingen worden het visitekaartje voor sterrenchefs”, zegt Ariane van Mancius van Now New Next, een bureau dat is gespecialiseerd in de toekomst van food & packaging. “De bezorgmarkt groeide al hard en de opkomst van dark kitchens geeft die groei een extra boost. Door Covid-19 zijn ook de traditionele restaurants gaan bezorgen en dat brengt ze zoveel omzet dat ze dat zullen blijven doen na heropening van de horeca.’
Uitpakbeleving
Van Mancius verwacht als gevolg daarvan een grote concurrentie. ‘Restaurants kunnen zich straks onderscheiden met kwaliteit en beleving. De uitpakbeleving thuis moet perfect zijn en dat betekent dat de bezorgverpakking zeer belangrijk wordt. In de komende editie van VerpakkingsManagement publiceren we een uitgebreid artikel over bezorgverpakkingen voor de out of home markt.