Brand Potential heeft een nieuw design ontwikkeld voor negen AH Biologische Soepen. Het betreft een op zichzelf staand design met nadruk op gezond biologisch genieten waarvoor Albert Heijn de opdracht gaf. Het resultaat is een verpakkingslijn met realistische en levendige botanische illustraties.
‘We wilden het natuurlijke aspect van de biologische soepen onderstrepen met botanische illustraties in plaats van fotografie’, vertelt Gordana Visser, account manager bij Brand Potential. ‘Natuur zoals de natuur het bedoeld heeft. Liefde voor de natuur dus!’
Zweedse plantkundige Linnaeus
Het ontwerpbureau koos ervoor om realistische en levendige botanische illustraties te ontwikkelen met Studio Vondst. ‘Geïnspireerd door de Zweedse plantkundige Linnaeus’, zegt design director Léonie van Dorssen. ‘Hierin zit een mooie handmatigheid die je terugbrengt naar de moestuin. En omdat een verpakking nooit alleen de facing is, vind je op de achterzijde geïllustreerde insecten die bijdragen aan de natuurbeleving.’