‘Uit marktonderzoek bleek dat veel ecologische schoonmaakmiddelen een klinisch, formeel karakter hebben’, zegt packaging designer Sanne de Wit. ‘Dat is jammer, vinden we, want een bewuste keuze zou ook de léukste keuze kunnen en mogen zijn.’
‘De uitdaging was ook om emotie en attentiewaarde centraal te stellen. Dit betekende het vinden van de perfecte balans tussen vertrouwen en vernieuwing: bekende, vertrouwde categoriecodes versus eigenzinnige, unieke brand assets.’
The Good Witch
Brum brainstormde over de perfecte merknaam en vertaalde een drietal namen naar een merkwereld en drafts voor logo en packaging design. Zo kwam onder andere het idee voor The Good Witch tot leven: een moderne, natuurlijke schoonmaakhulp die in een handomdraai je huis schoon maakt en heerlijk laat ruiken! ‘Een naam die meteen goed bleef hangen en de juiste associaties opriep: de keuze was gemaakt.’
Brum kiest voor onderscheidende factoren
‘De verpakking van The Good Witch straalt betrouwbaarheid uit met zijn witte flessen en donkergroene basis, aangevuld met sprankelende fotografie’, zegt De Wit. ‘De keuze voor de persoonlijkheid van een ‘goede’ heks maakt het merk uniek en onderscheidend. Hoewel de heks niet op de voorkant staat, begrijpt de consument dat deze producten zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten en heerlijk ruiken. De vrolijke illustraties en vriendelijke pasteltinten versterken deze boodschap op een sympathieke manier. Effectiviteit, emotie, geur en beleving komen samen in een krachtig geheel.’
Duurzaam
De verpakkingen van The Good Witch zijn digitaal gedrukt en gemaakt van gerecycled plastic. De schoonmaakproducten zijn 99% biologisch afbreekbaar. Deze duurzame keuzes onderstrepen de ecologische waarden van het merk.
‘The Good Witch combineert innovatie met vertrouwdheid, wat resulteert in een merk dat zowel ecologisch verantwoord als aantrekkelijk is.’