Clay And Glow skincare: van online naar offline merkbeleving

GPA Global Clay And Glow retinol verpakking

Clay And Glow skincare: van online naar offline merkbeleving

Clay And Glow groeide de afgelopen jaren pijlsnel. In eerste instantie dankzij een sterke online community en een gebruiksvriendelijke webshop. Inmiddels bestormt het skincare merk ook offline de markt. Clay And Glow nam GPA Global in de arm om een verpakkingsrange met merkbeleving te ontwikkelen.

Skincare merk Clay And Glow

Op 21-jarige leeftijd richt Julia Veer samen met haar vriend Randy Feliz het skincaremerk Clay And Glow op. In eerste instantie uit noodzaak, want door een gevoelige huid kreeg Veer allergische reacties op gangbare producten. Deze zijn ook nog eens medicinaal, zowel in gebruik als qua uiterlijk. Veer: ‘Ik dacht: dat moet anders kunnen. Een product dat je niet gebruikt, omdat het moet maar omdat je het wilt.’  Een product dat werkt, lekker ruikt, vegan is en mooi eruitziet.’

Clay And Glow tegen acné

In 2019 brengt Clay And Glow haar eerste product op de markt: het roze kleimasker. Dit wordt een daverend succes en helpt veel consumenten van acné af. Zo groeide Clay And Glow in de afgelopen vier jaar uit tot één van de snelst groeiende skincare merken, met een jaarlijkse groei van 25%. In aantallen: maandelijks vinden vijftienduizend producten hun weg naar de consument.

Verkrijgbaar bij ICI Paris XL

De kick-off van Clay And Glow in 2019 vindt online plaats, op de socials. Dit resulteert in een sterke community en een gebruiksvriendelijke webshop. De focus ligt op de ultieme merkbeleving. Inmiddels is ook offline gegroeid, met mogelijkheden voor consumenten om te testen: Clay And Glow is in alle ICI Paris XL filialen te koop.

GPA Global: productverpakkingen en specials

Met een verbreding van het assortiment en een toenemende aanwezigheid in de retail is het tijd om de focus op de verpakkingen te leggen, als onderdeel van de merkbeleving. Veer: ‘Toen we onze verpakkingen vergeleken, zagen we dat er onderling nogal wat verschil in zat. Daarnaast zijn wij een voorstander van nearshoring. Via ons netwerk kwamen wij in contact met GPA Global.’  In samenwerking met Clay And Glow zette GPA Global de packaging guide lines uit en werden de ontwikkelingen van de verpakkingsrange gestart. ‘We hebben een heel goede samenwerking. Met GPA Global werkten we onder andere aan de introductie van ons laatste product, het Retinol Serum. Ook produceert GPA Global naast de productverpakkingen onze specials, zoals de luxe PR boxen.’ 

 

Nieuwe verpakkingsrange of productintroductie?

Benieuwd wat GPA Global voor jouw merk kan betekenen? Wil je je verpakkingsrange onder de loep nemen? Of heb je plannen voor een productintroductie? De professionals van GPA Global denken graag met je mee!
Bekijk hier de mogelijkheden of neem vrijblijvend contact op met Berend Feskens (06 40 33 90 83) of Danielle Myer (06 48 05 47 06).
Artikel delen