Designnieuws: 20 jaar Thirza en personal design Tony’s repen

Designnieuws: 20 jaar Thirza en personal design Tony’s repen

Een jubileum, een mooi ontwerp of een bijzonder materiaal. Er is altijd nieuws in de wereld van verpakkingsdesign.

Let's celebrate!

Thirza Peppelenbos heeft iets te vieren en dat deelt ze op LinkedIn:

‘Precies 20 jaar geleden (als een mega broekie 😆) schreef ik mij deze dag in bij de KVK. En nu... 20 jaar later werk ik voor de mooiste en tofste klanten, werk ik met een top team samen aan de meest epische projecten en ben ik een super dankbaar mens. 🙏

1662446305516

Met vallen en opstaan heb ik echt een mooie reis gemaakt om te komen waar ik nu sta als merk- en verpakkingsontwerper.

Wie ben ik en hoe werk ik eigenlijk? Hoe was mijn kindertijd en wanneer kwam ik in aanraking met merk- en verpakkingsontwerp? Wat had ik achteraf het liefst anders gedaan tijdens deze mooie reis en hoe zie ik de toekomst voor me?

Ik vertel je er alles over in deze blog ter ere van het 20-jarige bestaan van mijn bedrijf ‘Thirza Peppelenbos’.’

Concept: glanzend blik voor impopulaire vis

Om impopulaire, maar heerlijke vis onder de aandacht te brengen te brengen, ontwierp studentdesigner Bethany Casarez het conceptuele merk Outcast Sustainable Seafood Company. ‘De verpakking van het merk is glanzend en energiek en weerspiegelt de dynamische cultuur van de eigenzinnige houding en levensstijl van vissers.

1662132121081

Het levendige ontwerp voelt laagdrempelig aan en inspireert consumenten om buiten hun comfortzone te treden en iets nieuws te proberen’, meldt The Dieline.

Een eigen Tony-wikkel

Om de ‘slaafvrije ’chocolade van Tony Chocolonely nog meer bekend te maken, kan wie dat wil een eigen grafisch verpakkingsontwerp maken.

1656685495188

‘De lekkerste manier om jouw verhaal over te brengen: met 'n zelf ontworpen Tony's reep natuurlijk! Doe je ook nog 'es mee met onze missie om samen alle chocolade 100% slaafvrij te maken. Hoppa!’, is de boodschap van het merk op LinkedIn.

Bubbels in Invercote

‘Uw productverpakking is een geweldige kans om belangrijke kenmerken van uw merk te benadrukken’. Met deze ‘open deur’ vestigt Holmen Iggesund op LinkedIn de aandacht op wat het merk Cantine Ferrari met de verpakking van Ferrari Maximum mousserende wijnen deed. ‘Om de look van luxe te bereiken die ze wilden, koos Ferrari voor InvercoteDuo van Holmen Iggesund. De leverancier noemt drie redenen voor die keuze:
Duo is gemaakt door back-to-back plakken van drievoudig gecoate Invercote G en is daardoor zeer goed bedrukbaar en bestand ten veeleisende afwerktechnieken. Daarnaast biedt het materiaal ideaal voor het verpakken van zware of kwetsbare goederen zoals flessen mousserende wijnen.

Ferrari

 

Artikel delen