Designnieuws: van duurzame oplossing tot ‘sixpack’-broodjes

Designnieuws: van duurzame oplossing tot ‘sixpack’-broodjes

Een presentatie, een mooi ontwerp of een bijzonder project. Er is iedere week nieuws in de wereld van verpakkingsdesign.

‘We hebben (opnieuw) gewonnen’ meldt een trotse Paul Havenga op LinkedIn. ‘Drie awards in slechts één maand voor ons Recharge refill concept! Eén voor innovatie, één voor design en één voor duurzaamheid: dus een perfecte weergave van wie we zijn!
Trots op ons team voor de focus op duurzame oplossingen en op het winnen van een IF award voor het tweede jaar op rij.’
Innovative beauty group

Vintage

Lazy Snail Design toont de verpakking voor Forty Herbs, volgens het bureau lekker en gezond. ‘Forty Herbs is gebaseerd op een traditioneel kruidentheerecept dat het perfecte alternatief is voor uw goede ouderwetse drankjes en versnaperingen. Gezond met een speelse, sprankelende twist, allemaal weerspiegeld in deze vintage stijl, geestige illustratie.’

Lazy Snail

 

Zo’n sixpack wil iedereen

‘Wie wil er nu geen sixpackbroodjes?’, schrijft designer Claire Morris op LinkedIn. Het plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

Sixpack biscuits

Eenvoud

'FOR HIMS' kwam naar het Jansy-team in de zoektocht naar een oplossing op maat voor een glazen fles en een unieke, maar eenvoudige dop. Lees meer over hoe het team de aangepaste fles, kraag en dop heeft ontworpen.

Berlin Packaging 

Jade & Joy


‘We hebben dit merk gecreëerd rond het idee van tijd, plezier en geluk - de ervaring van het vinden van tijd en vreugde op die betekenisvolle momenten waarop je een pauze kunt nemen van je drukke dag om op te laden, je gedachten te verzamelen en te genieten van een heerlijk gezonde traktatie.’

Zo omschrijft Philip Parkinson van Who Dares Design het idee achter het ontwerp van de nieuwe branding, visuele identiteit en verpakkingslijn die het bureau heeft gecreëerd voor de chocoladerepen van Jade &Joy. ‘De verpakking is ontworpen met een suggestief luxe thema dat een verbinding met consumenten tot stand brengt door op maat gemaakte 'plant geïnspireerde' illustraties en metallic gouden bloemen te combineren, het merkverhaal te verrijken en de belangrijkste productproposities te benadrukken.’
De verpakkingsillustraties voor dit assortiment zijn op maat gemaakt, voor implementatie in een gedrukt flow-wrap-formaat, flexografisch geproduceerd met behulp van een polypropyleenlaminaat met een metalen basislaag en lithografisch bedrukte dozen met goudfolie.


WhoDaresDesign

 

 

Artikel delen