Designnieuws: van ontwerp voor hard tea tot virtuele burger

Designnieuws

Designnieuws: van ontwerp voor hard tea tot virtuele burger

Een presentatie, een mooi ontwerp of een bijzonder project. Er is altijd nieuws in de wereld van verpakkingsdesign

Nominatie voor Marcel’s Green Soap

Wauw! De verpakkingen van Marcel's Green Soap, ontworpen door Bowler & Kimchi, zijn genomineerd voor de PENTAWARDS 2022.

Aanstaande vrijdag worden de winnaars tijdens het Pentawards Festival in Londen bekendgemaakt. Fingers crossed!

Marcel Soap 
Onder de indruk

Bij Hassink zijn ze, terecht, onder de indruk van de creativiteit van verpakkingsdesigners:

‘Briljant!
Tja, gewoon te leuk om niet te delen. Verpakken is een kunst!’
Credits: Brilliant Ads.

Hassink

Minimaal design

Glasfurd & Walker ontwierp de verpakking voor Swan Dive, een sprankelend merk van harde thee. ‘Een thema van verfrissing omringt het ontwerp, en de door Italië beïnvloede typografie en het ontspannende kleurenpalet creëren een systeem dat de verjongende aard van de drank prachtig weerspiegelt’, schrijft The Dieline.

Dieline
‘Hoewel het design vrij minimaal is, werken de typogarfie en ‘Swandive’ illustratie krachtig samen. Ze creëren intentie en detail en laten de door de witruimte het gevoel van bevrijding voortduren. Bovendien schijnen de strategie en gedachte achter het ontwerp door, waardoor dit ontwerp impactvol en gedenkwaardig is.’

Lees en zie meer op The Dieline

Zo verpak je fruit

Bij Johannes is het nog steeds zomer. ‘Zie de heerlijke Hollandse pruimen shinen in onze gekleurde verpakking’, schrijft het bedrijf dat bij de laatste editie van de NL Packaging Awards in de prijzen viel.

Johannes2

'The Burger That Could Not Be'


‘Steengoede campagne van McDonald's Spanje van TWBA. Hoe verpakking gebruikt kan worden als middel voor attentie en donatie’, schrijft Ariane van Mancius.

Spanje zag enkele van de ergste branden in zijn geschiedenis, McDonald's bracht een symbolische hamburger uit om het probleem te benadrukken met een campagne die tot doel heeft geld in te zamelen om de landbouwpartners van de restaurantketen in het getroffen land te ondersteunen.

Met "The Burger That Could Not Be", een drie weken durende campagne bedacht door TBWA\Spain, ondersteunt het fastfoodmerk Spaanse boeren, die hun oogsten hebben zien beïnvloeden door het recente weer. De keten doet dat door klanten in staat te stellen een virtuele burger te kopen via een donatie bij digitale kiosken. Chapeau!!

Mancius

 

Artikel delen