‘Je moet voldoen aan wat de producent met het merk wil bereiken. Daarnaast wil je dat de consument de verpakking leuk vindt en het duurzame stuk ziet.'
De jury over de inzendingen
Gary Borges, associate professor bij University van Wisconsin - Stout: ‘Post-consumer recycling is een trend. We zien een toename van papierstructuren die composteerbaar zijn of thuis bij de papierafvalstromen kunnen.’ Charles Marshall, directeur bij Priority Metrics Group, valt het op dat de producentendoelen echt begrepen moeten: ‘Je moet voldoen aan wat de producent met het merk wil bereiken. Daarnaast wil je dat de consument de verpakking leuk vindt en het duurzame stuk ziet. Er wordt van alles uit de kast gehaald om de beste verpakking voor iedereen te maken.’ Volgens Jeff Peterson, directeur bij Peterson Media Group, is Expanding the Use of Flexible Packaging een interessante categorie: ‘Je kunt daar echt zien wat gloednieuw is en nog niet binnen de markt is gedaan op het gebied van flexibele verpakkingen versus papieren dozen of regide kunststoffen.’