‘Het is ontstaan vanuit het idee dat we als GiG zijnde natuurlijk hét drankje zijn om het zomerseizoen op Koningsdag mee af te trappen’, zegt eigenaar Bob Ponsen. ‘We doen voor Koningsdag al drie jaar iets bijzonders. We hebben nu een special edition om mee te proosten op elkaar, gezelligheid en natuurlijk op de verjaardag van onze Koning.’
Van gesleeved naar geprint blikje
‘De GiG Orange Anthem vliegt de deur uit en dat is mooi om te zien’, zegt Ponsen. ‘Dat snap ik ook wel, want de verbeterde smaak is, al zeg ik het zelf, nu nog lekkerder. Vorig jaar hebben we hier binnen een week meer dan 150.000 blikken van verkocht. Nu gaan we voor een kwart miljoen. De lat ligt dus hoog.’
En over de nieuwe smaak en naam: ‘Het drankje heeft een heerlijk verfrissende orange smaak. De naam Orange Anthem verwijst natuurlijk naar het volkslied van ons land waar we met z’n allen trots op zijn!’
‘Dit jaar hebben we de blikken niet gesleeved maar geprint en dit kan alleen vanaf een serieus grote hoeveelheid. Geen hoesje, wel dezelfde smaak en een nóg grotere hoeveelheid dus dit jaar.’
Orange hard seltzer van GiG met weinig calorieën
GiG Hard Seltzer is een laag alcoholische bruiswater met weinig calorieën. Achter de drankjes zit een Amsterdams familiebedrijf en Amerikaanse inspiratie – een succesformule die vanaf de oprichting in 2020 voor een vliegende start zorgde. Het assortiment bestaat uit de Hard Seltzers Grapefruit Melody, Lime Rhythm en Berry Beat en Hard Lemonades Lemon en Orange. En nu dus de nieuwste koningsdageditie GiG Orange Anthem. GiG is het beste koud in blik te drinken en daardoor perfect en verfrissend voor elk moment, of dat nu thuis, op een feestje of tijdens een concert of festival is. The gig – het optreden – van muzikanten heeft nu met GiG een fijne tegenhanger voor bezoekers: het drankje dat je drinkt, terwijl je van de muziek geniet.