Goodlydesign geeft L’or Foncé een eigentijds gezicht

Goodlydesign geeft L’or Foncé een eigentijds gezicht

‘Het merk wil een frisse wind laten waaien door de cognacbranche’, vertelt Michael Hulst van Goodlydesign. Hij ontwikkelde samen met de klant de merkidentiteit voor L’or Foncé, van het logo en de verpakking tot de website.

Het idee voor L’or Foncé ontstond tijdens een vakantie, toen de oprichters cognac met appelsap mixen en zich afvroegen waarom er geen kant-en-klare variant bestaat. Zo groeide het plan om een ready-to-drink cognacmix op de markt te brengen, waarin traditie en innovatie elkaar ontmoeten.

LorFonce_sfeer_04

Vertaling van ‘donker goud’

Volgens Hulst vormt de naam ‘L’or Foncé’, oftewel ‘het donkere goud’, het hart van de merkbeleving. ‘Cognac heeft van nature een diepe en warme kleur die symbool staat voor authenticiteit en elegantie. In het verpakkingsdesign hebben we dat vertaald met een donkere, antraciete basiskleur en een logo in goud. Zo benadrukken we het verfijnde karakter en geven we het merk een hoogwaardige uitstraling.’

Inspiratie uit de cognactraditie

Voor het ontwerp liet Goodlydesign zich inspireren door klassieke cognacmerken en het ambachtelijke productieproces. ‘L’or Foncé maakt gebruik van VS-cognac, die minimaal twee jaar gerijpt is en een levendig, fruitig smaakprofiel biedt’, licht Hulst toe.

Balans tussen klassiek en modern

‘Het logo en de merkstijl combineren sierlijke, klassieke elementen met moderne grafische vormen en typografie’, zegt Hulst. Bovenaan de verpakking domineert een diepe, donkere kleur, waardoor het gouden logo extra opvalt en een luxe uitstraling krijgt. Onderaan is ruimte voor een heldere smaakomschrijving en frisse kleuraccenten die passen bij het moderne karakter van het product.

LorFonce_sfeer_10

Kleur en materiaalkeuze

De luxe uitstraling wordt versterkt door het gebruik van een antraciete basis in combinatie met een warme goudkleur. ‘Door aluminium te combineren met geel-gouden inkt ontstaat een mooie glans’, vertelt Hulst. ‘Deze neutrale en luxe basiskleur werkt goed samen met de verschillende smaken en hun bijpassende kleuren. Het geeft het product een samenhangende premium uitstraling.’

Typografie en grafische elementen

Het merklogo is uitgevoerd in een sierlijke schreefletter, speciaal hertekend voor L’or Foncé. ‘Als contrast is er een moderne, tijdloze letter gebruikt voor de smaakomschrijvingen’, legt Hulst uit. Een subtiel grafisch druiventrosje verwijst op een eigentijdse manier naar de oorsprong van cognac.

Innovatie zichtbaar in het ontwerp

De innovatieve mix van cognac met bijvoorbeeld frisse appelsap en een subtiele bruis is ook in het ontwerp terug te zien. ‘De moderne opzet van de verpakking, de smaakomschrijving en het ready-to-drink format geven direct aan dat het om een eigentijds product gaat dat de grenzen van het cognacsegment verlegt’, aldus Hulst.
Met L’or Foncé is volgens  Goodlydesign een merk neergezet dat de klassieke cognactraditie eert, maar tegelijk een nieuwe generatie liefhebbers aanspreekt.

LorFonce_sfeer_06

 

Meer artikelen

recent new image
Goodlydesign geeft L’or...

‘Het merk wil een frisse wind laten...

Lees meer
recent new image
Fanta komt dit najaar met...

Fanta introduceert dit najaar speciale...

Lees meer
recent new image
Fantasievol WARBB...

De Japanse Chichibu-distilleerderij...

Lees meer
recent new image
Heineken lanceert...

Heineken brengt een speciale editie van...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox