Heineken breidt Desperados uit met Exotiqa

WeWantMore heeft voor Heineken Desperados Exotiqa ontworpen.

Heineken breidt Desperados uit met Exotiqa

Na een internationale pitch vorig jaar, is het ontwerp van WeWantMore door Heineken gekozen als merkuitbreiding van Desperados. De Antwerpse ontwerpstudio was verantwoordelijk voor de strategie, visuele identiteit en naamgeving, verpakking en fotografie van het nieuwe merk Exotiqa.

Exotiqa is een nieuwe reeks alcoholische dranken op basis van gefermenteerd fruit. Deze innovatie onderscheidt zich van het Desperados-gamma, terwijl het trouw blijft aan de essentie van het moedermerk.

‘Exotiqa belooft een zintuiglijke reis als geen ander’, aldus Heineken. ‘Met zijn gedurfde ontwerp en een verleidelijke reeks smaken nodigt deze nieuwe drank consumenten uit voor een ontdekkingstocht naar smaak te beginnen.’

Desperados-Exotiqa_LR2

Mexicaanse referenties van Desperados

‘Door verder te kijken dan de typische Mexicaanse referenties van Desperados zelf, wilden we Exotiqa een eigen stem geven’, zegt Sebastien Greffe, creatief directeur bij WeWantMore. ‘Een op de Latijns-Amerikaanse jeugdcultuur geïnspireerde identiteit die een frisse kijk geeft op traditionele elementen. Een merk dat de sensatie van avontuur en het plezier van het onbekende oproept en de nieuwigheid van de drank omarmt.’

 

Nieuwe alcoholische vruchtendrank

‘Met Desperados Exotiqa voegen we een opwindend nieuw productassortiment toe aan het merk Desperados’, zegt Priscila de Almeida Prado Fins, Senior Manager Global Innovation van Heineken. ‘Deze nieuwe alcoholische vruchtendrank appelleert aan het gevoel van de consument voor het onverwachte, het exotische en het heerlijk vreemde universum. Het werk van WeWantMore was essentieel bij het ontwikkelen van een opwindend nieuw submerk, terwijl we trouw bleven aan het Desperados-universum.’

Desperados Exotiqa wordt getest in Frankrijk en België voordat het wordt uitgerold naar andere markten.

Desperados-Exotiqa_LR3

 

Artikel delen