Heineken vernieuwt merkidentiteit Namkhong om stedelijke doelgroep in Laos aan te spreken

Heineken vernieuwt merkidentiteit Namkhong bier

Heineken heeft het merk en de verpakking van Namkhong, een mainstream biermerk in Laos, vernieuwd. De herpositionering richt zich op een jongere, stedelijke doelgroep en introduceert een visuele identiteit die volgens het bedrijf aansluit bij het Laotiaanse concept sabai sabai – een gemoedstoestand van ontspanning en gemak. De herlancering is ontwikkeld in samenwerking met designbureau Lonsdale Asia.

Namkhong, vernoemd naar de Mekong-rivier, was tot nu toe vooral populair in landelijke gebieden. Met het vernieuwde ontwerp hoopt Heineken marktaandeel te winnen in een competitieve markt, waar zowel lokale als internationale biermerken actief zijn.
Het nieuwe ontwerp weerspiegelt het thema van "meegaan met de stroom van het leven", met grafische elementen die consequent zijn toegepast op blik, fles en kartonverpakking.

Heineken_Namkhong beer (1)

Booticoon Namkhong herzien

De aangepaste merknaam bevat golvende details die verwijzen naar de rivier, terwijl de typografie moderner is vormgegeven. Ook het booticoon is herzien: waar het eerder symbool stond voor een traditionele bootrace, laat het nu een collectieve roeibeweging zien, als metafoor voor vriendschap en gezamenlijke vooruitgang.
Opvallend is het gebruik van een diepe blauwtint als dominante kleur, bedoeld om contrast te bieden ten opzichte van de veelvoorkomende groenen en gelen in het bierschap. Volgens de ontwerpers versterkt deze kleur de herkenbaarheid van het merk in het schap en op verkooppunten.

Heineken_Namkhong beer (4)

Positionering volgens Heineken

Heineken Lao Brewery positioneert Namkhong met deze nieuwe merkidentiteit als een eigentijdse keuze voor sociale momenten. De herpositionering beoogt meer culturele aansluiting te vinden en tegelijkertijd het merk visueel te versterken binnen de bestaande biermarkt in Laos.

Heineken_Namkhong beer (3)

 

Meer artikelen

recent new image
Heineken vernieuwt...

Heineken heeft het merk en de...

Lees meer
recent new image
Olipop introduceert...

Voor de lancering van de nieuwe...

Lees meer
recent new image
Jumbo kiest voor...

Het nieuwe foodmerk Jumbo’s is een...

Lees meer
recent new image
Beyond Meat vernieuwt en...

Beyond Meat introduceert de komende...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox