De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit The Dieline, ipackdesign, Worldbranddesign, Designer People en Ipackdesign.
Bierlikeur
Merken laten zich vaak inspireren door verhalen. Dat geldt ook voor Warsteiner’s bierlikeur dat de verhalen van van Alice In Wonderland mixt met Charlie and the Chocolate Factory. De verpakking door WIN Creating Images ontworpen verpakking van Warsteiner's bierlikeur brengt de consument naar een droomwereld. Een fantasiewereld met vlinders, geruite vloeren, Chesire Smiles en roestige tandwielen in een eclectische maar onberispelijke ontwerpuitvoering. Bron: The Dieline
Bulletproof redesign
Genie Drinks, de innovatieve producent van kombucha's en probiotische soda's, heeft een grote rebranding doorgevoerd in samenwerking met strategisch merkbureau Bulletproof. Het herontwerp omvat alle elementen van het merk, inclusief de verpakking, website en aanwezigheid op sociale media, en zal ook het assortiment van drie bekroonde kombucha's van Genie Drinks herverpakken in duurzame blikjes. Bron: World Brand Design
Nieuw Zeeland’s ijs
Na een aantal jaren van toegewijde betrokkenheid bij de ijsindustrie richtten Hayden en Viktoriya Mc Kearney het merk Simply New Zealand op. Doel was om Nieuw-Zeelands zuivelijs van hoge kwaliteit te ontwikkelen voor de Chinese markt. Ze betrekken ingrediënten van gevestigde boerderijen op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland en plukken fruit uit de beste boomgaarden van het Noordereiland van Nieuw-Zeeland. DesignerPeople verzorgde het verpakkingsontwerp met de kleuren zwart, wit en rood, de nationale kleuren van Maori, mensen van Nieuw-Zeeland. Bron: Designer People
Bloemig etiket
Azote Estudio ontwierp de nieuwe etiketten voor wijnproducent Nidia Verdejo, onderdeel van La Cabaña, met wijngaarden in Rueda.
‘We creëerden het label met de nadruk op de dualiteit tussen de persoon en de wijn, tussen literaire en variëteitskwaliteiten. Het resultaat is een schoon, bloemig maar elegant beeld.
De verpakking kan een belangrijke rol spelen bij de verkoop van sierlijke sieraden. Edelstenen, goud of zilver; ze komen nog mooier uit in een goed ontworpen verpakking. Ipackdesign geeft een overzicht van enkele goede voorbeelden hoe het beter kan de soms saaie, witte vouwdoosjes waarin juwelen worden verpakt. Bron: Ipackdesign