M&M’s Album-Art in VM Nieuwsronde: packaging design buitenland

M&M’s Album-Art in VM Nieuwsronde: packaging design buitenland

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit Packaging News, Marketing Dive, TheDieLine, WorldBrandDesign en PrintMag.

Jaar van de Tijger-verpakkingscollectie

Lunar New Year (LNY), of het Lentefestival, wordt elk jaar door miljarden mensen over de hele wereld gevierd. Bijzonderheden variëren regionaal en cultureel, maar elk nieuw jaar wordt vertegenwoordigd door een van de twaalf dieren uit de dierenriem. Het Gregoriaanse jaar 2022 is het jaar van de tijger. Omdat de tijger een woest toproofdier is en een charismatische beest is, hebben veel merken de grote kat gebruikt als onderdeel van hun branding. Sommige daarvan hebben in het jaar van de tijger verpakkingen in beperkte oplage.
The DieLine zet een reeks verpakkingen op een rij die zijn geïnspireerd op het Jaar van de Tijger.
Bron: The Die Line


Lunar New Year verpakking van Carlsberg

Iconische rum

Appartement 103 heeft onlangs de verpakking van Savanna Rums ontworpen. De distilleerderij is geïnspireerd op de wildheid en magie van het eiland La Réunion.
Het historische merkicoon van de Fleur de Lys is vernieuwd tot een inspirerend symbool bestaande uit de iconische orchideebloem en de Piton de la Fournaise, een van 's werelds meest actieve vulkanen.
Bij het Savanna-woordmerk is een nieuw geborsteld S-symbool aangebracht, zorgvuldig geprint en in reliëf. Het verschijnt op meerdere niveaus op het label aan de voorkant, wat vakmanschap en creativiteit weerspiegelt.
Elke SKU heeft natuurlijke kleurtonen: blauw symboliseert de kusten van de Indische oceaan voor de Le Must-variant en groen geeft het wilde bos voor de 5 YO weer.
Bron: Packaging News


Appartement 103 heeft onlangs de verpakking van Savanna Rums ontworpen.

Afwijkend Noors koffiedesign

Design Happy werd benaderd om een ​​op zichzelf staand koffiemerk van de grond af te creëren om de unieke Scandinavische levensstijl en hun lichtere koffiebrandproces uit te beelden. Daarbij moesten het designbureau zich onderscheiden van andere reguliere concurrenten en schapruimte creëren in een druk winkelpad dat bezaaid is met donkere smeulende koffiebonen en rijke aromatische afbeeldingen.
Geïnspireerd door de strakke, minimalistische Scandinavische stijl, creëerden Design Happy een reeks op maat gemaakte illustratievergezichten die de traditionele koffietaal opnieuw vorm gaven.
Afwijkend is het goudgeel dat herkenbaarheid creëert en eenheid tussen de varianten. In combinatie met het gedempte roomkleur en de blauwe tinten ontstaat er extra differentiatie. Traditionele aroma-elementen werden door de illustratie op een meer eigentijdse manier gebracht en als zodanig gekoppeld aan de Noorse levensstijl.
Bron: WorldBrandDesign


Noors koffiedesign van Design Happy

Disruptief zuivelmerk

Barnhouse is een zuivelmerk ontworpen door Widarto Impact. Het bevat een high-end look en feel en biedt een speelse insteek. Voor het verpakkingsontwerp is de afbeelding van een koeienhuidpatroon gebruikt als een ontwerpsysteem. Bovendien kan het aluminium het merk verder onderscheiden van elk ander zuivelmerk op de markt.
In de toekomst is Barnhouse bedoeld als huismerk met daaronder meerdere merken voor de categorie melkontwikkelingsproducten, verse melk, yoghurt, et cetera.
Barnhouse positioneert zich als disruptor in zijn categorie en wil dit signaleren met een onconventionele identiteit. Het heeft een pragmatische en functionele benadering.
De identiteit van Barnhouse moet een balans vinden tussen modern, schoon, eenvoud, uniek en tijdloos.
Bron: PrintMag


Barnhouse is een zuivelmerk ontworpen door Widarto Impact.

M&M'S geïnspireerd door albumhoezen

M&M’S heeft een reeks limited-edition verpakkingen ontworpen die geïnspireerd zijn op albums van bekende artiesten. De zogenoemde Album Art-serie is verkrijgbaar in melkchocolade, pindakaas, pindakaas en mini's. De albumhoezen zijn van de populaire artiesten Rosalía, HER, Kacey Musgrave en de legendarische David Bowie.
‘M&M'S Album Art maakt gebruik van de kracht van muziek om mensen te verbinden door hen te helpen hun overeenkomsten te vinden in plaats van zich te concentreren op hun verschillen, om een ​​dieper gevoel van verbondenheid te inspireren’, aldus Sarah Long van Mars Wrigley North America. De Album Art-verpakkingen zijn verkrijgbaar in single-, share- en partyformaten.
Bron: Marketing Dive


M&M’S heeft een reeks limited-edition verpakkingen ontworpen die geïnspireerd zijn op albums van bekende artiesten.

Artikel delen