“Sprakeloze” Cadbury chocoladewikkel

Cadbury heeft onlangs een limited edition chocoladereep gepresenteerd in een verpakking met een sobere uitstraling. Op de Dairy Milk-wikkel zijn alle woorden verwijderd. De verpakking is alleen opgeluisterd met 2 glazen melk.

Op de hoogte bijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen?

"Sprakeloze" chocoladewikkel van Cadbury

De reden dat de benaming en informatie op de wikkel zijn weggelaten, is volgens de fabrikant een belangrijke. De limited edition reep moet het bewustzijn van eenzaamheid onder ouderen verhogen.

Donatie Cadbury

De chocoladefabrikant zegt dat het ‘de woorden op de verpakking heeft gedoneerd’ aan Age UK. Voor elke verkochte reep gaat 30 pence naar de Engelse liefdadigheidsinstelling voor ouderen voor het financieren van vitale diensten en ondersteuning wanneer mensen het nodig hebben.

Eenzaamheid ouderen

Uit onderzoek blijkt dat voor 225.000 mensen de week voorbij gaat zonder dat ze iemand spreken. Ook weerhoudt het een half miljoen van de circa 1.9 miljoen eenzame 65-plussers en ouder, om erop uit te gaan. De enquête wees uit dat eenvoudige, kleine gebaren een rol kunnen spelen bij het aanpakken van eenzaamheid.

Met de limited edition reep hoopt het Engelse bedrijf mensen aan te moedigen om ‘hun woorden te doneren’ en een praatje te maken met oudere mensen in hun omgeving.

Meer artikelen

recent new image
De ‘explosieve’...

Verpakkingen spelen een cruciale rol in...

Lees meer
recent new image
Drie LinkedInposts: een...

Een aantal berichten op LinkedIn van de...

Lees meer
recent new image
Gepersonaliseerde muesli...

Rond Koningsdag 2025 speelt mymuesli in...

Lees meer
recent new image
Exclusieve verpakking...

Voor de 50e batch van La Trappe...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox