Transformatie Healthy People-producten

Transformatie Healthy People-producten

Healthy People heeft haar volledige assortiment voorzien van een nieuw design en een duurzamere verpakking. Er is gekozen voor een nieuwe huisstijl, omdat na onderzoek bleek dat de oude verpakkingen werden beoordeeld als saai en medicinaal.

Op de hoogte blijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen? Vraag hier een VerpakkingsManagement proefabonnement aan.


Nieuwe look voor Healthy People-assortiment.
Nieuwe look voor Healthy People-assortiment.

Het eigentijdse design van de verpakking sluit volgens de fabrikant nu beter aan op het feel good-gevoel van het merk. Ook de positieve werking van de toegevoegde vitaminen en mineralen worden nu duidelijker gecommuniceerd naar de consument.

Duurzaamheid

Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij de good drinks producent. Naast de nieuwe uitstraling is er voor de verpakking gekozen voor een ander soort verpakkingsmateriaal. Deze is naar eigen zeggen duurzamer dan voorheen. De nieuwe verpakkingen van alle fruitsappen bestaan nu voor 82% uit plant-based materiaal. Het gebruikte karton is FSC-gecertificeerd en is net als de Kefir-verpakkingen volledig recyclebaar.


Ook de Kefir-verpakkingen van Healthy People zijn 100% recyclebaar.
Ook de Kefir-verpakkingen van Healthy People zijn 100% recyclebaar.

Ook 50% van het gebruikte fruit is momenteel al duurzaam. De onderneming streeft ernaar om binnen een aantal jaren volledig duurzaam te kunnen zijn.

Herpositionering Healthy People-merk

Jiska van Rhenen, marketing manager bij het bedrijf: ‘Mijn team en ik zijn ontzettend trots op het eindresultaat. Het nieuwe design en materiaalgebruik past perfect bij de herpositionering van het merk en de producten. Het is weer hoog tijd om Healthy People top-of-mind te krijgen bij de consument en dat zie je terug in onze nieuwe designs. De toevoeging van de functionaliteiten zorgen ervoor dat je als consument in één oogopslag ziet welke positieve werking de toegevoegde vitamines jou geven. Daarbij vinden wij het belangrijk dat een product goed is voor mens én milieu. De nieuwe, duurzame verpakkingen en de verduurzaming van het fruit, zijn mooie stappen richting het behalen van onze duurzaamheidsdoelstellingen.’

Artikel delen