Van Heertum Design (VHD) heeft in samenwerking met Øl'søn een vernieuwd flesontwerp gepresenteerd voor de Green Gin-serie. Centraal in het ontwerp staat een zogenoemd Infinity Label, waarbij het etiket als een doorlopende lus om de fles loopt. Het concept verwijst naar circulair denken en sluit aan op de esthetiek van eerdere productreeksen van het merk.
Volgens VHD is het label ontworpen zonder duidelijke voor- of achterkant, waarmee het aansluit op de filosofie van hergebruik en gesloten materiaalkringlopen. De fles is vervaardigd uit 100% gerecycled 'wild' glas en het etiket is gedrukt op papier dat voor 15% bestaat uit appelresten. Ook de gebruikte hot foil is volgens de ontwerper volledig recyclebaar samen met het papier. Daarmee claimt het bedrijf een volledig recyclebaar verpakkingsconcept te hebben ontwikkeld.
Houten dop
Een opvallend detail is de houten dop, waarin aan de binnenzijde een X of O is gebrand. Deze elementen verwijzen naar een spelelement (boter-kaas-en-eieren), en zouden volgens de producent ook bijdragen aan de smaakbeleving door een subtiele rooksmaak, ontstaan tijdens het brandingsproces.
Het concept toont aan hoe designprincipes kunnen worden ingezet om duurzaamheid visueel en symbolisch te integreren in verpakkingen.