PROUD geeft vegetarische snacks een gezicht

PROUD geeft vegetarische snacks een gezicht

Ook in snacks stijgt het aantal vegetariërs én flexitariërs de afgelopen jaren. Vandaar dat Mora, samen met de Vegetarische Slager, vegetarische snacks introduceert. In verpakkingen die ontworpen zijn door PROUDdesign

In het verpakkingsdesign valt de groene kleur meteen op. Een duidelijk plant-aardig signaal, wat versterkt wordt door natuurlijke, gestempelde en handgeschreven typografie. Door deze in de inmiddels herkenbare ‘Mora-label-vorm’ te plaatsen past hij ook goed binnen het grote Mora assortiment. Waar oranje/crèmekleurige labels de frituur producten aangeven en oranje/blauwe labels die voor de Oven.

De combinatie én integratie van de twee sterke merken op één verpakking is goed gelukt. Waarbij Mora als afzender de garantie geeft voor een geslaagde snack en de Vegetarische Slager voor écht lekkere vegetarische producten. De kenmerkende oranje kleur en rood-witte ruitjespatroon spreken voor zichzelf, de logo’s zorgen voor de merk-bevestiging.

De fotografie van de vegetarische snacks is blond en gezond. Passend bij het product en de bereiding in airfryer of oven.

Meer over Mora: op het NL Packaging Event op 20 maart presenteren opdrachtgever (Marcel Joosten, Directeur Marketing & Innovatie Van Geloven Snacks) en designbureau (Steven de Cleen, Creatief Strategie Directeur PROUDdesign) de Mora marketing en design case. Waarin ze laten zien hoe innovatie en design de drivers voor succes zijn voor Mora.

Mis het niet en registreer je gratis op www.nlpackagingevent.nl

 

Over PROUDdesign:

PROUDdesign is een design bureau uit Amsterdam met de focus op food packaging design. Sinds 2003 werken we voor grote en kleine, internationale en lokale merken. We zijn een klein bureau met grote ambitie dat waarde toevoegt aan merken, zodat mensen gelukkiger worden. Onder onze klanten behoren o.a. Mora, Quaker, Arla, Fair Trade Original, Lassie en NADA nothing added.

Artikel delen