Zweedse Coca-Cola labels promoten recycling

Zweedse Coca-Cola labels promoten recycling

Coca-Cola gaat in Zweden volledig over op flessen van gecycled PET (rPET). Om dit te communiceren richting de consument past het bedrijf nieuwe labels toe waarbij de iconische rode kleur is vervangen door witte labels met een krachtige recyclingboodschap: Panta mig igen, oftewel Recycle mij opnieuw.

De nieuwe etiketten op de nieuwe rPET-flessen van Coca-Cola zijn ontworpen om consumenten aan te moedigen meer te recyclen. Het doel van Coca-Cola is een circulaire economie voor plastic verpakkingen te creëren. De labels met de boodschap “Jag är gjord av 100% återvunnen plast”, wat zich vertaalt naar 'Ik ben gemaakt van 100% gerecycled plastic', moedigt niet alleen recycling aan, het geeft ook aan dat de fles van post-consumer materiaal is gemaakt.
De overgang naar 100% gerecyclede kunststoffen in Zweden betreft 205 miljoen flessen per jaar.

100%

‘Een ​​circulaire economie voor verpakkingen draait om samenwerking’, zegt Sofie Morsink Eliasson, algemeen manager bij Coca-Cola European Partners Zweden. ‘We hebben een goed statiegeldsysteem in Zweden dat zorgt dat 85 procent van alle PET-flessen wordt gerecycled. Onze ambitie is om tegen 2025 de 100% te halen.’
De nieuwe labels van Coca-Cola Zweden worden geïntroduceerd bij de merken Coca-Cola, Fanta, Sprite en Bonaqua en vertegenwoordigen een radicale afwijking van het standaard internationale labelontwerp.

 

Artikel delen