Ferrero Countdown Calendar lijkt op een spookhuis

Dit zijn de vijf meest spooky Halloween verpakkingen van 2023

Terwijl Halloween nadert, worden de schappen gevuld met griezelig goede verpakkingen. Voornamelijk in de Verenigde Staten pakken marketeers en designers uit, maar ook in Nederland zien we steeds vaker merken die Halloween omarmen. Dé trend dit jaar? Black light labels en etiketten.

Dit zijn de vijf verpakkingen die er volgens ons het meest uitspringen:

1. Mystery Fanta Halloween flesjes

Fanta brengt regelmatig een ‘mystery’ smaak op de markt. Compleet met bijzondere verpakkingen, wat de koop- en drinkervaring natuurlijk extra leuk maakt. Omdat de marketing van Fanta en Halloween al jaren hand in hand gaan, kan een speciale mystery Halloween smaak dit jaar niet ontbreken. En ook de verpakking van deze smaak ziet er weer fantastisch uit en is zelfs een beetje freaky. Het drankje zelf is donkergroen en het label is glow in the dark.


2. Ferrero’s Countdown Calender

Geen simpele December adventskalender voor Ferrero dit jaar, maar een spannende Halloween editie! De kalenders waren zo populair in de Verenigde Staten, dat ze nu al allemaal zijn uitgedeeld. De kalender werd gegeven aan wie via een campagne website een donatie van 31 dollar deed aan de Children's Miracle Network Hospitals. De kalender van 31 dagen ziet er uit als een spookhuis en elke dag van de kalender bevat een ander chocolaatje of minibar van Ferrero.



3. Iconische boo buckets van McDonald's

Ook McDonald's hult zijn verpakkingen graag in Halloween thema, want zoals ieder jaar kun je in Amerika de zogenaamde ‘Boo Buckets’ bij McDonald's krijgen. Gasten van het restaurant krijgen een Boo Bucket bij het bestellen van een happy meal en zijn ideaal voor het ‘trick en treaten’, het langs de deuren gaan voor snoep. Er zijn vier verschillende soorten, met elk een andere kleur en opdruk.

 


4. Black light drankblik van  Toverland

Terug naar Nederland. Waar attractiepark Toverland een Spicy Pumpkin IPA heeft gelanceerd. Het attractiepark heeft vaker eigen thema biertjes en speciaal voor Halloween hebben ze extra uitgepakt met de verpakking. Want ook hier is de trend met black light label terug te zien op het drankblik.

 

5. Bacardi's glow in the dark fles

Geef je een feestje met Halloween? Dan mag deze Bacardi fles niet ontbreken. Bacardi lanceert dit jaar een limited edition fles en bijpassende campagne. En ook hier zien we een glow in the dark label terug. 

Meer verpakkingsdesign inspiratie en nieuws?
Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

Meer artikelen

recent new image
Arthur van Hamersveld...

Brandnew design zette het afgelopen...

Lees meer
recent new image
Designstudenten tonen...

Tijdens de EPDA Future Packaging Award...

Lees meer
recent new image
La Baleine viert 90 jaar...

Het iconische Franse zoutmerk brengt...

Lees meer
recent new image
Nederlandse...

De jaarlijkse Pentawards-competitie...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox