Beyond Meat introduceert de komende maanden een vernieuwd verpakkingsontwerp voor het volledige Europese retailassortiment. Het eerste product dat deze nieuwe en verduurzaamde verpakking krijgt, is Beyond Hack, dat inmiddels verkrijgbaar is bij een beperkt aantal Nederlandse retailers.
De nieuwe tray bestaat voor 35% uit gerecycled plastic en is ontworpen om eenvoudiger gerecycled te worden. Daarnaast is het materiaalgebruik voor etiketten verminderd, wat volgens Beyond Meat moet bijdragen aan een hogere recycleerbaarheid van de verpakking. De nieuwe uitstraling, met een grasgroene kleur en centrale productfotografie, moet zorgen voor betere zichtbaarheid in het schap.
Ontwerpbureau Equator Design
De herziening van de verpakking is ontwikkeld in samenwerking met het internationale ontwerpbureau Equator Design. Volgens Beyond Meat is het ontwerp positief ontvangen in onafhankelijke consumententests, uitgevoerd door DesignAlytics in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Het zou behoren tot de top 5% van meer dan 1.700 herontwerpen in de database van dit bureau. De exacte beoordelingscriteria of langetermijneffecten op consumentengedrag zijn in het persbericht echter niet toegelicht.
Nieuwe Beyond Meat chicken-style
Naast het nieuwe verpakkingsontwerp worden ook de Beyond Chicken-Style producten aangepast. De Beyond Chicken-Style Tenders en Burgers hebben een vernieuwde receptuur en worden geleverd in de nieuwe verpakking. Ze bevatten meer vezels en behouden een krokante buitenkant met een malse textuur binnenin, aldus Beyond Meat. De vernieuwde Tenders zijn vanaf eind oktober beschikbaar bij Picnic en Crisp, de Burgers volgen eind november bij Jumbo, Picnic, Crisp en Flink.
De producten blijven verkrijgbaar in zowel het koel- als diepvriessegment binnen de retail.