Brand Society creëert Oreo’s favoriete koekje van de Kerstman

Brand Society creëert Oreo’s favoriete koekje van de Kerstman

Koekjesmerk Oreo werkt samen met het Australische bureau Brand Society om tijdens de kerstperiode sterker aanwezig te zijn in het schap én in het hoofd van de consument. Met een campagne die inzet op gedeelde beleving wil het merk meer zijn dan een bak-ingrediënt en zich profileren als onderdeel van de feesttraditie. Met andere woorden: laten we de favoriete koekjes van de Kerstman worden.

Hoewel Oreo volgens het merk de op twee na populairste koekjesproducent van Australië is, bleek de herkenbaarheid zich niet automatisch te vertalen naar relevantie in de feestmaanden.  De opdracht was om voort te bouwen op Oreo's bestaande sterke punten: de speelse persoonlijkheid, de aantrekkingskracht voor alle generaties en het iconische ‘twist-dunk-lick’ ritueel, en tegelijkertijd een onderscheidende rol te creëren in de feestdagen. Iets dat onmiskenbaar Oreo zou voelen, maar dan met een vleugje feestelijke magie.

Oreo-Bonbons (5)

Meer dan een seizoensverpakking

De uitdaging: De kerstperiode staat bol van gevestigde tradities en nostalgische producten. Om door te breken was meer nodig dan alleen seizoensverpakkingen; het vereiste een betekenisvolle verandering in de manier waarop consumenten tijdens de feestdagen over Oreo dachten. Het merk moest verder kijken dan zijn functionele rol als ingrediënt en onderdeel worden van de viering zelf.

Oreo-Bonbons (1)

Kenmerkende draai

De oplossing: In plaats van opnieuw uit te vinden wat Oreo bijzonder maakt, versterkte Brand Society het. Het werk concentreerde zich op het ritueel: die kenmerkende uit elkaar draaien, het indompelen en likken die universeel wordt herkend en geliefd door generaties heen. Door dit ritueel in een feestelijke uitdrukking te verpakken, creëerde het merk iets dat zowel vertrouwd als feestelijk aanvoelde. Het verpakkingsontwerp, de winkelactivaties en de visuele taal werkten samen om Oreo te positioneren als iets dat de moeite waard is om cadeau te doen en te delen.

De aanpak behield de speelse geest van Oreo, maar maakte de ervaring tegelijkertijd bijzonder genoeg voor de feestdagen. Het resultaat was dat Oreo van een gewoon koekjesproduct veranderde in een feestelijke traditie; iets waar gezinnen actief voor kiezen om hun feestdagen mee te vieren, en zo nieuwe herinneringen creëerden rond een ritueel dat ze al kenden en waar ze dol op zijn.

Oreo perfect gift

 

Meer artikelen

recent new image
Brand Society creëert...

Koekjesmerk Oreo werkt samen met het...

Lees meer
recent new image
Henkel vernieuwt...

Henkel heeft het verpakkingsconcept van...

Lees meer
recent new image
Verhalende verpakking...

Designbureau Nuex Creative positioneer...

Lees meer
recent new image
Albert Heijn...

Albert Heijn introduceert een...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox