Designbureau Brum Design heeft de visuele identiteit en het verpakkingsontwerp van schoonmaakmerk Mother's Earth vernieuwd. De herpositionering is bedoeld om de duurzame missie van het merk sterker te communiceren én meer vertrouwen te wekken in de effectiviteit van het product. De nieuwe merkuitstraling is onderdeel van een bredere strategie die door Brum Design werd ontwikkeld in samenwerking met moeder en zoon Lisette en Floris Gutker De Geus, de oprichters van het merk.
Mother’s Earth verkoopt schoonmaakmiddelen in de vorm van oplosbare vellen. Dat roept vragen op over de effectiviteit, zeker in vergelijking met conventionele vloeibare reinigers. Volgens Brum Design lag de uitdaging dan ook in het visueel overbrengen van zowel de missie als de geloofwaardigheid van het product.
Mother’s Earth als duurzaam alternatief
De nieuwe identiteit is opgebouwd rond een ‘paper-cut’-stijl, geïnspireerd op de vorm van het product zelf. Illustraties van geknipt papier, een wereldbol als centraal symbool en een natuurlijk kleurenpalet geven het merk een vriendelijke, herkenbare en organische uitstraling. Het logo kreeg een stevigere vorm en meer karakter, en de gekozen typografie ondersteunt de optimistische toon.
De visuele stijl is doorvertaald naar de verpakking én vastgelegd in een brandbook, met als doel consistentie in alle merkuitingen. Daarmee moet de positionering van Mother’s Earth als duurzaam alternatief in het schoonmaakschap worden versterkt.