Brum Design geeft Mother’s Earth verpakkingen een ‘paper-cut’-stijl

Brum Design geeft Mother’s Earth verpakking een ‘paper-cut’-stijl

Designbureau Brum Design heeft de visuele identiteit en het verpakkingsontwerp van schoonmaakmerk Mother's Earth vernieuwd. De herpositionering is bedoeld om de duurzame missie van het merk sterker te communiceren én meer vertrouwen te wekken in de effectiviteit van het product. De nieuwe merkuitstraling is onderdeel van een bredere strategie die door Brum Design werd ontwikkeld in samenwerking met moeder en zoon Lisette en Floris Gutker De Geus, de oprichters van het merk.

Mother’s Earth verkoopt schoonmaakmiddelen in de vorm van oplosbare vellen. Dat roept vragen op over de effectiviteit, zeker in vergelijking met conventionele vloeibare reinigers. Volgens Brum Design lag de uitdaging dan ook in het visueel overbrengen van zowel de missie als de geloofwaardigheid van het product.

Brum Mothers earth

Mother’s Earth als duurzaam alternatief

De nieuwe identiteit is opgebouwd rond een ‘paper-cut’-stijl, geïnspireerd op de vorm van het product zelf. Illustraties van geknipt papier, een wereldbol als centraal symbool en een natuurlijk kleurenpalet geven het merk een vriendelijke, herkenbare en organische uitstraling. Het logo kreeg een stevigere vorm en meer karakter, en de gekozen typografie ondersteunt de optimistische toon.

De visuele stijl is doorvertaald naar de verpakking én vastgelegd in een brandbook, met als doel consistentie in alle merkuitingen. Daarmee moet de positionering van Mother’s Earth als duurzaam alternatief in het schoonmaakschap worden versterkt.

Brum Mothers earth moeder en zoon

 

Meer artikelen

recent new image
Brum Design geeft...

Designbureau Brum Design heeft de...

Lees meer
recent new image
Brum ontwikkelt...

Designbureau Brum is verantwoordelijk...

Lees meer
recent new image
Brand Society creëert...

Koekjesmerk Oreo werkt samen met het...

Lees meer
recent new image
Henkel vernieuwt...

Henkel heeft het verpakkingsconcept van...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox