Coca-Cola en Disney lanceren Star Wars-verpakkingen met AR

Coca-Cola en Disney lanceren Star Wars-verpakkingen met AR

Coca-Cola werkt samen met Disney voor een nieuwe wereldwijde campagne rond Star Wars. Onder de naam ‘Coca-Cola x Star Wars: Refresh Your Galaxy’ introduceert het frisdrankmerk 26 gelimiteerde blik- en flesontwerpen met bekende personages uit het Star Wars-universum. Naast de verzamelverpakking biedt de campagne een Augmented Reality (AR)-ervaring waarmee gebruikers hologramachtige boodschappen kunnen maken en delen.

De blikjes en flessen zijn vanaf juli in Canada verkrijgbaar en verschijnen ook in andere markten in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Japan en de Aziatisch-Pacifische regio. Van de 26 ontwerpen zijn er 23 beschikbaar in Canada, terwijl drie extra ontwerpen exclusief te vinden zijn in Disneyland Resort, Walt Disney World en Tokyo Disney Resort.

 

AR van Coca-Cola en Disney

De campagne maakt gebruik van een herkenbare setting – de bioscoop – als ontmoetingsplek voor fans. Door een blikje of advertentie te scannen via smartphone, kunnen gebruikers een AR-ervaring activeren waarin ze zichzelf kunnen opnemen als holografische boodschap, geïnspireerd op Star Wars. De actie moet het gemeenschapsgevoel onder fans versterken, aldus Coca-Cola en Disney.

 

Personages uit Star Wars-films

De ontwerpen bevatten personages uit verschillende generaties Star Wars-films en series. Zo zijn onder andere Kylo Ren, Yoda, Ahsoka Tano, Han Solo, Darth Vader, Leia, en Grogu (bekend als ‘Baby Yoda’) opgenomen in de collectie. Sommige varianten verschijnen op 355 ml-blikjes, andere op 500 ml-flessen – verdeeld over Coca-Cola Original Taste en Coca-Cola Zero Sugar.

In Canada gebeurt distributie en verkoop in samenwerking met Coke Canada Bottling. De campagne wordt ondersteund met content via televisie, digitale kanalen en buitenreclame.

Star Wars Coca Cola Disney 2

 

Meer artikelen

recent new image
Coca-Cola en Disney...

Coca-Cola werkt samen met Disney voor...

Lees meer
recent new image
Re-design Mike’s Hard...

Drankmerk Mike’s Hard Lemonade heeft...

Lees meer
recent new image
Circulaire...

Drankenkartons zijn niet meer weg te...

Lees meer
recent new image
DesignThought ontwerpt...

Designbureau DesignThought heeft een...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox