DesignThought ontwerpt voetbalgerichte identiteit voor Half-Time Beer

DesignThought ontwerpt voetbalgerichte identiteit voor Half-Time Beer

Designbureau DesignThought heeft een nieuwe merkidentiteit gecreëerd voor Half-Time Beer, een biermerk dat zich richt op voetbalfans. De visuele identiteit is ontworpen met duidelijke verwijzingen naar de voetbalcultuur en lokale betrokkenheid, waarbij kleine brouwerijen samenwerken aan een gevarieerd bieraanbod gekoppeld aan voetbalclubs.

De kern van het merkconcept is gebaseerd op het universele gebruiksmoment van bier tijdens het kijken naar voetbalwedstrijden – niet alleen in stadions, maar ook thuis of in de kroeg. Half-Time positioneert zich als hét biermerk voor de rustmomenten tijdens wedstrijden. Het merk werkt samen met regionale brouwerijen in de nabijheid van voetbalclubs, waarbij iedere brouwer een eigen bier ontwikkelt dat qua uitstraling verwijst naar de bijnaam en visuele kenmerken van de bijbehorende club.

HalfTime beer (6)

Merknaam en merkwereld

DesignThought heeft zowel de merknaam als de visuele merkwereld ontwikkeld. De verpakkingen van de verschillende bieren maken gebruik van grafische elementen die de geometrie van voetbalvelden combineren met clubiconografie. Het resultaat is een herkenbare lijn van blikken en flessen die tegelijk onderscheidend en visueel samenhangend is.

Naast de visuele vormgeving ontwikkelde het bureau ook de tone of voice van het merk, gericht op een brede doelgroep van voetballiefhebbers. De merkstrategie richt zich op herkenbaarheid, lokale trots en een gedeelde passie voor voetbal.

HalfTime beer (1)

HalfTime beer (3)

HalfTime beer (5)

 

Meer artikelen

recent new image
DesignThought ontwerpt...

Designbureau DesignThought heeft een...

Lees meer
recent new image
Jusroomijs van KFC en...

KFC en het Londense ijsmerk Hackney...

Lees meer
recent new image
Opvallend...

Het Nederlandse koffiemerk Wonder Beans...

Lees meer
recent new image
Koeckebackers viert...

Bij het tienjarig bestaan introduceert...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox