Designnieuws: afstudeerproject wordt marktintroductie

Designnieuws: afstudeerproject wordt marktintroductie

Een presentatie, een mooi ontwerp of een bijzonder project. Er is altijd nieuws in de wereld van verpakkingsdesign.

Vraag

Laura Voet heeft een vraag: ‘Stoeien jullie met de uitstraling van jullie verpakkingen?
En wil hierover eens sparren met een verpakkingsontwerper? Boek dan de Packaging-Scan
Een 1-op-1 sessie bij mij op de studio waarin we sparren over jullie merk én verpakkingen. Over hoe de verpakkingen beter voor jullie merk kunnen werken en je zo (nog) meer impact kunt gaan maken.’

Van afstudeerproject naar marktintroductie

Nienke Schilder is trots. Terecht.

‘Eindelijk is het zover... De BE O cup is gelanceerd! Van te voren nooit durven denken dat mijn afstudeerproject binnen BE O Lifestyle zo positief en vol vertrouwen opgepakt zou worden.

Ondertussen is dit ruim twee jaar geleden en zijn er flink wat stappen, (en de bijbehorende vertragingen) overheen gegaan. Het resultaat: een circulair ontworpen koffiebeker to-go, gemaakt van gebruikte frituurolie, ontworpen en geproduceerd in Nederland!’

BE O Cup

 

Een circulair ontworpen koffiebeker to-go, gemaakt van gebruikte frituurolie, ontworpen en geproduceerd in Nederland.

Embossing en folie in één run

‘Laat de kleurrijke spelavonden beginnen’, schrijft Rosita van Unen op LinkedIn. ‘De 3D messing folie-embossing-gereedschappen van Hermans worden gebruikt voor het inpakken van speelkaarten. Met dat soort gereedschappen kun je embossing + folie in slechts één run aanbrengen, wat werk en tijd bespaart en automatisch een perfecte positionering tussen de folie en embossing garandeert.

De 3D folie-emulsings van Hermans zijn aangebracht op 48 kleuren papier van de Büttenpapierfabrik Gmund Colors Matt collectie. Prachtig gedaan door Drukkerij Dirix.  Met folie van Leonhard Kurz heb ik het 3D modelleerwerk gedaan in Carveco. Heb je een project op komst en denk je dat zoiets een verfraaiing voor je zou kunnen zijn? Wij van Hermans komen graag met je in contact en brainstormen over hoe je jouw ideeën zichtbaar kunt maken!’

Rosita van Unen

VHD creëert nieuw merk

Rob van Heertum deelt op LinkedIn nieuw werk van VHD.

‘Heintz van Landewyck vroeg ons om het nieuwe merk "Joseph and Sons" voor hen te creëren. Een geweldig project met alle ontwerpaspecten; Logo, verpakking (3D en 2D) en de gehele branding scope. Het kruidenmerk richt zich op de CBD-bloemen die in een breed scala aan toepassingen kunnen worden gebruikt, bijvoorbeeld thee. Speciale dank aan Erwin Aubel en Clara Pérez-Mendaña Tábora voor de geweldige samenwerking! Erg trots op het eindresultaat!’


VDH 1

 

Artikel delen