De visuele stijl is ontworpen om zowel trouwe Heinz-consumenten als fans van producer Mustard aan te spreken. Volgens Heinz is dit verpakkingsdesign een bewuste keuze om de brug te slaan tussen food en popcultuur.

Samenwerking met Dijon McFarlane ‘Mustard’
Heinz lanceerde de saus op 25 juni 2025 in samenwerking met de Amerikaanse muziekproducent Dijon McFarlane, beter bekend als Mustard. Hij werd door het merk benoemd tot ‘Chief Mustard Officer’ en was nauw betrokken bij de ontwikkeling van de smaak. Na het experimenteren met onder andere jalapeño’s en bacon, viel de keuze op een combinatie van rokerige chipotlepeper en honing. Het resultaat is een zoete en rokerige chipotle-honingmosterd met een dikke, romige textuur.
HEINZ MUSTAAAAAARD bij Buffalo Wild Wings
De limited edition werd in de VS exclusief geïntroduceerd bij Buffalo Wild Wings. Klanten die er rundvleesgerechten bestelden, kregen een fles cadeau – zolang de voorraad strekte. Vanaf medio juli is HEINZ MUSTAAAAAARD ook beschikbaar via grote Amerikaanse ketens zoals Walmart, Target, 7-Eleven en Amazon.
Nieuwe mosterdvariant sinds tien jaar
Met deze samenwerking brengt Heinz voor het eerst in bijna tien jaar een nieuwe mosterdvariant op de markt. Ook is het de eerste keer dat het merk een culturele samenwerking aangaat in de Verenigde Staten.
Voor Nederlandse consumenten is het product vooralsnog niet officieel verkrijgbaar. De introductie richt zich op de Amerikaanse markt. Wie de saus toch wil proberen, is aangewezen op internationale webshops. Daarbij kunnen beschikbaarheid en verzendmogelijkheden variëren.
