Heineken lanceert jubileum bierfles ter ere van sociale momenten

Heineken lanceert jubileum bierfles ter ere van sociale momenten

Heineken brengt een speciale editie van zijn iconische bierfles op de markt, als eerbetoon aan decennia van sociale momenten waarin het merk een rol speelde. De tijdelijke uitgave is vanaf vandaag verkrijgbaar bij een selectie Albert Heijn-winkels en wordt aangeboden in twee varianten: een six-pack en een houten krat in gelimiteerde oplage.

De introductie van deze speciale verpakking maakt deel uit van een bredere campagne waarin Heineken het samenzijn onderstreept. Met verwijzingen naar uiteenlopende gelegenheden zoals tuinfeesten, sportkantines en familieverjaardagen, benadrukt de brouwer dat het merk al generaties lang aanwezig is op momenten van informele ontmoeting.

 Heineken sixpack

Publiekscampagne Heineken met historische insteek

In aanloop naar de lancering riep Heineken consumenten op om persoonlijke herinneringen te delen waarin het merk een rol speelde. Honderden inzendingen kwamen binnen, variërend van vakantiefoto’s tot familiebijeenkomsten. Een selectie hiervan wordt opgenomen in de zogeheten ‘Heineken-collectie’, het digitale erfgoedarchief van het merk. Ook zijn enkele foto’s gebruikt in de online campagne rond de speciale fles.

Volgens Demelza van der Maas, Chief (hi)storyteller bij Heineken, biedt dit initiatief een menselijker perspectief op het merkverleden. ‘We beschikken over een uitgebreide collectie advertenties, maar juist het dagelijks gebruik door consumenten ontbreekt vaak in ons archief,’ aldus Van der Maas in het persbericht. ‘Met deze actie voegen we daar nu persoonlijke verhalen aan toe.’

 Heineken houten krat

Beperkte beschikbaarheid

De speciale flessen en houten kratten zijn tijdelijk en in beperkte oplage beschikbaar. De six-packs (adviesprijs €7,99) en houten kratten (adviesprijs €19,99) zijn verkrijgbaar bij een selectie Albert Heijn-winkels in Nederland.

Heineken unieke fles one

 

Word ook lid!

Nooit meer iets missen en altijd op de hoogte van essentiële ontwikkelingen binnen de verpakkingsindustrie? Ontvang dan 8x per jaar VerpakkingsManagement.

Bekijk onze abonnementen.

Meer artikelen

recent new image
Verpakkingsdesign 621...

Voor de nieuwe lijn garums van...

Lees meer
recent new image
Goodlydesign geeft L’or...

‘Het merk wil een frisse wind laten...

Lees meer
recent new image
Fanta komt dit najaar met...

Fanta introduceert dit najaar speciale...

Lees meer
recent new image
Fantasievol WARBB...

De Japanse Chichibu-distilleerderij...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox