De introductie van deze speciale verpakking maakt deel uit van een bredere campagne waarin Heineken het samenzijn onderstreept. Met verwijzingen naar uiteenlopende gelegenheden zoals tuinfeesten, sportkantines en familieverjaardagen, benadrukt de brouwer dat het merk al generaties lang aanwezig is op momenten van informele ontmoeting.

Publiekscampagne Heineken met historische insteek
In aanloop naar de lancering riep Heineken consumenten op om persoonlijke herinneringen te delen waarin het merk een rol speelde. Honderden inzendingen kwamen binnen, variërend van vakantiefoto’s tot familiebijeenkomsten. Een selectie hiervan wordt opgenomen in de zogeheten ‘Heineken-collectie’, het digitale erfgoedarchief van het merk. Ook zijn enkele foto’s gebruikt in de online campagne rond de speciale fles.
Volgens Demelza van der Maas, Chief (hi)storyteller bij Heineken, biedt dit initiatief een menselijker perspectief op het merkverleden. ‘We beschikken over een uitgebreide collectie advertenties, maar juist het dagelijks gebruik door consumenten ontbreekt vaak in ons archief,’ aldus Van der Maas in het persbericht. ‘Met deze actie voegen we daar nu persoonlijke verhalen aan toe.’

Beperkte beschikbaarheid
De speciale flessen en houten kratten zijn tijdelijk en in beperkte oplage beschikbaar. De six-packs (adviesprijs €7,99) en houten kratten (adviesprijs €19,99) zijn verkrijgbaar bij een selectie Albert Heijn-winkels in Nederland.
