Joost Identities heeft de verpakkingen ontworpen van het nieuwe, Nederlandse beautymerk IKA. Een merk dat de eigen identiteit van haar klanten respecteert. De debuutcollectie bestaat uit drie vegan rode lipsticks in een knalgele verpakking.
IKA, wat zich vertaalt naar “jij” in de dialecten van de oprichters, heeft een productlijn die bestaat uit drie tinten hoogwaardige rode lippenstift. De branding doet het nieuwe beautymerk anders: in plaats van te focussen op de droom om de 'ideale vrouw' te worden door cosmetica te gebruiken, focust het merk op hoe zijn producten de eigen identiteit, het zelfvertrouwen en de creativiteit van de gebruiker versterken, zoals blijkt uit de slogan 'YOUR BEST YOU' .
IKA staat voor kwaliteit
De veganistische kwaliteitslipsticks, die 34 euro per stuk kosten, hebben pakkende namen gekregen: 'You Got This', 'Level Up' en 'Call The Shots' en hoewel ze alle drie rood zijn, hebben ze net een andere ondertoon. You Got This is de meest toegankelijke lipstick van IKA die past bij alle huidtinten. Level Up is wat warmer en Call The Shots is kersenrood. De producent meldt dat haar lipsticks een romige structuur hebben en gemakkelijk zijn op te brengen. En: ‘de kleur blijft lang mooi op de lippen zitten en vervaagt langzaam waardoor er geen lelijke randjes ontstaan.’
Afwijkende kleur
Geel is een kleur die zelden wordt gezien op de lippenstiftmarkt. Daardoor is IKA gemakkelijk te herkennen tussen de voornamelijk zwarte, gouden en zilveren verpakkingen. De gewaagde en warme gele kleur weerspiegelt volgens ontwerper Joost la Housse de positiviteit, vreugde en creativiteit van het merk, evenals zijn missie om zijn klanten te stimuleren om 'Your Best You' te zijn.