In de competitieve wereld van huid- en haarverzorging is het creëren van een onderscheidend merk essentieel om op te vallen tussen de concurrentie. Dit was precies de uitdaging waarmee myMara, een Indiaas merk dat hoogwaardige, natuurlijke en vegetarische alternatieven voor huidverzorging aanbiedt, geconfronteerd werd.
Om myMara te helpen de kloof tussen premium en gangbare merken te overbruggen, kreeg creatief bureau Leo9 Studio de opdracht om het merk te definiëren en een sterke branding en verpakking te creëren.
Het bureau erkende de noodzaak om een unieke ruimte te creëren voor myMara in de markt. Met dit in gedachten ontwikkelden ze een strategie om de aandacht te trekken met onderscheidende branding en verpakking, waardoor myMara zich kon positioneren als een aantrekkelijk alternatief voor consumenten.
‘Vrouwelijk woordmerk’
De belangrijkste uitdaging was het ontwerpen van aantrekkelijke en coherente verpakkingen voor natuurlijke en vegetarische producten. Ook wilde het bureau het koopproces eenvoudiger maken. In samenwerking met het myMara-team definieerde het de missie, visie en persoonlijkheid van het merk. Hieruit ontstonden een modern en vrouwelijk woordmerk en een ‘gedenkwaardig’ monogram, die zorgden voor merkherkenning op verschillende punten.
Buitengewoon
Het resultaat was zorgt dat myMara's producten opvallen in de drukke schappen van de huidverzorgingswereld. Het verpakkingsontwerp en de branding zorgen volgens het bureau voor een buitengewoon en onderscheidend ontwerp, met kleuren en texturen geïnspireerd door de natuur zelf. De luxe uitstraling van de verpakking weerspiegelt volgens de ontwerpers de rijkdom van het product en nodigt consumenten uit om te genieten.
Het succes van het verpakkingsontwerp van myMara werd volgens de ontwerpers erkend toen het werd opgenomen in de jaarlijkse magazine van Packaging of the World, een gerenommeerd platform in de branche.