Joost la Housse (Joost Identities) heeft, in opdracht van merkeigenaar Menken Orlando, het redesign van Sundrop rozijnen onder handen genomen. Centraal in het nieuwe design staat de zon die de witte druiven omzet in donker gekleurde rozijntjes. ‘De druif is de spil van een zonnewijzer’, aldus La Housse. ‘Naarmate de tijd verstrijkt verandert de druif in een Sundrop rozijn. Een magische transformatie.’
De concept- en basisgedachte voor de restyling van Sundrop rozijnen luidt volgens verpakkingsontwerper Joost la Housse als volgt: ‘Zonder zon geen besef van tijd. Zonder zon geen leven, zonder zon geen Sundrop Raisins. Heb je je ooit eens afgevraagd wat er gebeurt met een vers geplukte witte druif? De zon houdt een oogje in het zeil en verandert hem geleidelijk in een heerlijke Sundrop rozijn, vandaar de donkere kleur. Helemaal natuurlijk! Laat de zon met je zijn!’
Merkherkenning Sundrop
‘De kleurcombinatie groen/rood van de oude verpakking is een enorme merkherkenning, zodoende werd deze in een nieuwe vorm meegenomen in de restyling’, vertelt Joos la Housse. ‘De kleur rood steekt goed af met het groen van de frisse druif maar maakt de rozijn ook intenser en smaakvoller. Op de doosjes staat de transformatie afgebeeld van druif naar rozijn en krijgt daardoor voor kinderen meteen een educatief karakter.’