B&B Studio heeft Baci, een Italiaans chocolademerk van Nestlé, gerestyled.

Nestlé geeft ‘Italiaanse kus’ meer impact

B&B Studio heeft Baci, een Italiaans chocolademerk van Nestlé, gerestyled. Na het analyseren van de bestaande designwaarden heeft het ontwerpbureau een krachtig ontwerp neergezet met meer impact en dat de iconische Italiaanse stijl van Baci, wat ‘kus’ betekent, accentueert.

Baci Perugina van Nestlé is een van de meest geliefde specialiteiten van Italië. Het Italiaanse chocolademerk Baci bestaat uit hazelnoottruffels omhuld met chocolade en zijn verpakt in traditionele zilver- en blauwe folie.

B&B studio heeft nauw met Nestlé samengewerkt aan een wereldwijd herontwerp voor dit geliefde chocolademerk. Hoewel het 100 jaar oude merk de afgelopen jaren een meer 'mondiale' uitstraling heeft aangenomen, was het doel van de restyling om Baci te helpen zijn status als echt Italiaans icoon te versterken.

Baci oud en nieuw Nestlé

Ontwerpwaarden  van Baci geanalyseerd door Nestlé en B&B

Na zorgvuldig de bestaande merk ontwerpwaarden te hebben geanalyseerd, creëerde B&B een vernieuwd verpakkingsontwerp dat meer duidelijkheid biedt, terwijl de iconische Italiaanse stijl van Baci opnieuw wordt benadrukt.

Voor Baci, een merk dat bekend staat om de bijzondere ervaring van het geven of ontvangen van een Italiaanse 'kus', was het van cruciaal belang dat het ontwerp de kracht van deze emotionele verbinding behield. Gedurende het hele proces werd de Italiaanse authenticiteit boven alles behouden, wat een ontwerp oplevert met meer ambachtelijke kenmerken en een zelfverzekerdere uitstraling.

Baci chocolade Nestlé

Baci patroon op achtergrond

Meest opvallende wijziging is dat de iconische vorm van de Baci-chocolade in een patroon op de achtergrond is gezet. Het geeft de verpakking een eigentijdse uitstraling en het gevoel van een cadeauverpakking met Italiaanse authenticiteit.

Het logo zelf is vormgegeven en vereenvoudigd, waardoor meer nadruk wordt gelegd op de flamboyante vorm van het originele klassieke Baci-logo. Productnamen en -beschrijvingen zijn aangescherpt en productafbeeldingen versterkt.

Baci Nestlé liefdesbriefje

Liefdesbriefje

Ten slotte is het liefdesbriefje dat in elke Baci-chocolade zit, teruggebracht naar de Italiaanse taal met een enkele Engelse vertaling, wat ook weer authenticiteit geeft.

Het nieuwe ontwerp wordt uitgerold in drie originele smaken - klassiek, puur 70%, melk - en in een nieuwe koffiesmaak.

 

 

 

Meer artikelen

recent new image
Arthur van Hamersveld...

Brandnew design zette het afgelopen...

Lees meer
recent new image
Designstudenten tonen...

Tijdens de EPDA Future Packaging Award...

Lees meer
recent new image
La Baleine viert 90 jaar...

Het iconische Franse zoutmerk brengt...

Lees meer
recent new image
Nederlandse...

De jaarlijkse Pentawards-competitie...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox