Nieuwe glazen fles voor PepsiCo

PepsiCo introduceert samen met haar bottelaar Simonds Farsons Cisk een nieuwe hervulbare glazen fles. De fles is voor eenmalig gebruik en wordt uitgerold voor de merken Pepsi-Cola en Pepsi Max, 7up en 7up Free en Mirinda. Het is het eerste herontwerp van de glazen Pepsi-fles sinds 1996.

De bodem van de fles is gedraaid en geëtst voor een verbeterde visuele en voelbare ervaring met de verpakking. Het wervelende ontwerp heeft ook tot doel om jongere consumenten aan te spreken door de 'jeugdige spirit' van het merk te omvatten.

 

Minder eenmalig plastic

De introductie van een nieuw glasontwerp maakt deel uit van de grotere doelstellingen van het bedrijf om eenmalige plastic verpakkingen tegen 2030 met 50% te verminderen en tegen 2040 tot nul te reduceren.

PepsiCo glass bottle2

 

Meer artikelen

recent new image
Graffiti-look voor...

De nieuwe HEINZ MUSTAAAAAARD valt niet...

Lees meer
recent new image
GPA Global en Bolsius...

GPA Global en Bolsius werken al jaren...

Lees meer
recent new image
Emmilie Kuks: ‘Zó kijkt...

Ze is bijna 27, groeide op met scrollen...

Lees meer
recent new image
Weleda lanceert zomerse...

Voor de introductie van de tijdelijke...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox