Nieuwsronde: packaging design buitenland

Nieuwsronde: packaging design buitenland

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit Packaging of the World, World Brand Design, The Die Line, Branding Identity en Packaging Inspiration.

Minimalistisch design

MURRĒ Skincare creëert exclusieve, duurzame cosmetica uit schone formules. De oprichters hebben 25 jaar ervaring in de luxe spa- en cosmetica-industrie en hun visie heeft het bedrijf gevormd. Studio HUGMUN was verantwoordelijk voor de naamgeving, branding, verpakking en de online winkel.
‘Onze visie voor MURRĒ kwam heel natuurlijk’, zegt ontwerper Marek Degórski. ‘Tijdens het proces begonnen we te spelen met ingrediënten als collages, en dit werd het belangrijkste element van de verpakking. Net als de producten voelt het merk minimalistisch, fris en artistiek aan. Typografie speelt ook een zeer belangrijke rol. We hebben besloten om het klassieke sans-lettertype 'Untitled' van Klim Type Foundry te doorbreken met 'Arthemys' van Morgane Vantorre. Ruwe, sculpturale objecten die de ingrediënten vertegenwoordigen, vermengd met minimalistische elementen van de lay-out zorgen voor een mooie balans.
Bron: Packaging of the World


MURRĒ Skincare verpakkingen ontworpen door studio HUGMUN

Markeringsteken X als merkicoon

Taxi Studio het verpakkingsdesign gemaakt voor de huidverzorgingsproducten van Vice Reversa. Opvallend zijn de zachte kleuren en sierlijke lettertypen.
Vice Reversa levert pleisters voor thuisbehandeling van medische problemen. Door actieve ingrediënten direct onder de huid af te geven, kan dure en pijnlijke klinische zorg overbodig zijn.
De opdracht aan Taxi Studio was om een ​​nieuwe merkuiting te ontwikkelen. Het moest klanten beter informeren over de producten en hun verkoopargumenten, terwijl er voldoende ruimte moest blijven om het assortiment te laten groeien.
Taxi Studio evolueerde en verbeterde het bestaande merk Vice Reversa en ontwierp een iconisch merkteken dat de manier symboliseert waarop het merk zich richt op probleemgebieden van de huid. X markeert de plek. Letterlijk.
Bron: The DieLine


Taxi Studio het verpakkingsdesign gemaakt voor de huidverzorgingsproducten van Vice Reversa.

Stijlvolle vermout

Gilda is de nieuwe vermout van Bodega Latarce. Ze is genoemd naar de film met Rita Hayworth in de hoofdrol. Het ontwerp is geïnspireerd op de beroemde dans van de hoofdpersoon in de film, die in veel landen werd verboden omdat hij schandalig was. Hiervoor heeft ontwerper Javier Garduño van Estudio de Diseño gekozen voor een gestileerde fles en is het silhouet gezeefdrukt samen met lijnen die een “moiré” effect hebben en dynamiek geven aan het geheel, want wanneer de fles wordt bewogen, lijkt het alsof de figuur beweegt.
Door de witte vermout en rode vermout van het ontwerp te voorzien, maar in een eigen kleur aan te brengen, worden productiekosten bespaard.
Bron: World Brand Design


Gilda is de nieuwe vermout van Bodega Latarce met Rita Hayworth in de hoofdrol.

Snelle merkherkenning

Met een eenvoudig ontwerpsysteem dat voor het hele productassortiment werkt, zorgt de rebranding van Dreamteam Brew voor snelle herkenbaarheid.
De karakteristieke "V"-vorm op het etiket van elk biertype stelt consumenten in staat het merk te herkennen voordat ze ook maar iets hoeven te lezen. Vervolgens stelt het strakke ontwerp nieuwe consumenten in staat om meer te willen weten. Deze rebranding, ontworpen door Hey Studio, is alles wat een brouwerij zou willen: onmiddellijke herkenning, een simpel ontwerpsysteem en een kleurenpalet dat zowel benaderbaar als modern is.
Dreamteam Brew is een brouwerij gevestigd in St. Petersburg en Moskou die klassieke recepten wil verrijken om een ​​bier van wereldklasse te creëren in Rusland.
Het merk is goed ingeburgerd in restaurants in de grote steden van Rusland en wilde enkele aspecten van het oude labelontwerp behouden om gemakkelijk herkenbaar te blijven: de 'V'-vorm, het oorsprongsverhaal, de pictogrammen en de namen van de bieren.
Bron: Branding Identity


Met een eenvoudig ontwerpsysteem dat voor het hele productassortiment werkt, zorgt de rebranding van Dreamteam Brew voor snelle herkenbaarheid.

Limited Edition van papier-maché

Voor haar Handmade Limited Editions heeft designbureau Bold Brands een wijnverpakking in papier-maché fles gehuld. ‘Elke fles is net zo uniek als elke klant of partner. Unieke interessante textuur trekt de aandacht en doet je afvragen welk materiaal het is. Flessen zien er voor velen uit als kleine gipsen sculpturen, en hoewel de materiaalkosten bijna nihil zijn, krijgt het eindproduct een toegevoegde waarde door exclusieve uitstraling.’
Om de sterk getextureerde body en het unieke karakter van elke fles te omarmen, gaat de verpakking gepaard met minimale grafische elementen en alleen noodzakelijke details. De grootste uitdaging was om de hele fles met het papieren materiaal te bedekken, terwijl de opening behouden en de functionaliteit behouden blijven. Dit werd bereikt door de opening te verbergen met een afneembare halslabel.
Bron: Packaging Inspiration


Voor haar Handmade Limited Editions heeft designbureau Bold Brands een wijnverpakking in papier-maché fles gehuld.

De grootste uitdaging was om de hele fles met het papieren materiaal te bedekken, terwijl de opening behouden en de functionaliteit behouden blijven. Dit werd bereikt door de opening te verbergen met een afneembare halslabel.

Artikel delen