Nieuwsronde: packaging design buitenland

Nieuwsronde: packaging design buitenland

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit PackWorld, WorldBrandDesign, The DieLine, Packaging of the World, Package Inspiration en Print Magazine.

Saus met karakter

Knom heeft de verpakkingen van kruidenmerk La Chipotlera vormgegeven. Het betreft een strategische en visuele heroriëntatie rond het creatieve concept 'The detonator of a revolution'.
Voor deze uitdaging werkte Knom samen met kunstenaar Sergio Mora die een geïllustreerd universum van personages creëerde dat vorm en structuur gaf aan de hele productfamilie. Elke saus bevat een ander karakter met zijn eigen uiterlijk, naam en persoonlijkheid, evenals zijn individuele verhaal dat de smaakeigenschappen van de sauzen overbrengt.
Het resultaat is volgens het ontwerpbureau een identiteit met persoonlijkheid en kleur, en een verhaal dat erin slaagt om met elk product een positieve energie over te brengen.

Bron: WorldBrandDesign


Knom heeft de verpakkingen van kruidenmerk La Chipotlera vormgegeven.

Nieuwe look Carnation Breakfast

De Chase Design Group heeft een redesign gemaakt voor ontbijtdrank Carnation Breakfast Essentials. De nieuwe look moderniseert het merk door een meer verticaal geïnspireerde ontwerpbenadering. Hoewel de meeste kleuren hetzelfde zijn gebleven, werken de bijgewerkte afbeeldingen en typebehandelingen om het verpakkingssysteem veel eigentijdser te maken, maar toch is het merk nog steeds direct herkenbaar.
De poederdrankmixen bevatten nu 25% minder toegevoegde suikers in vergelijking met de vorige dranken, met behoud van de bekende smaak. Bovendien is het kant-en-klare formaat nu verkrijgbaar in nieuwe Tetra-Pak verpakking die recyclebaar is.
De aantrekkingskracht van de smaak wordt op het pak bereikt door het afbeelden van een smakelijke plons. In combinatie met een gele achtergrond en zonnestraalpatroon, komt het glas tot leven.

Bron: The Die Line


De Chase Design Group heeft een redesign gemaakt voor ontbijtdrank Carnation Breakfast Essentials

Liggend in badzout

Commersart ontwierp de verpakking van het badzout van Dead Sea Salts. De doelgroep bestaat uit jonge vrouwen van onder de 35 die op hun welzijn letten, proberen een gezonde levensstijl te leiden en vertrouwen op de aanbevelingen van beautybloggers. Ze doen yoga en pilates, beoefenen meditatie en neigen naar bewustzijn en esthetiek. Het product komt in het volle zicht op een schap te staan, dus de verpakking is voor hen erg belangrijk.
Het ontwerpbureau heeft trendy badzoutverpakkingen gemaakt die de inhoud van het product tonen en associaties van rust en verwennerij oproepen.
Op de pakjes staan ​​prints met vrouwelijke personages liggend in het bad. Ze creëren een sfeer van verwennerij en sensueel genot.

Bron: Packaging of the World


Commersart ontwierp de verpakking van het badzout van Dead Sea Salts.

Speelse letters

Met duurzaamheid, transparantie en speelsheid als kernwaarden creëerde Lyon & Lyon 'Heaped', een speels en helder koffiemerk met enorm veel persoonlijkheid. Levendige kleuren, leuke typografie en recyclebare verpakkingen waren slechts enkele van de diverse kenmerken die in het ontwerp zijn gebracht.
Naast dat het merk er goed en opvallend uitziet, gebruikt het bedrijf ook 100% composteerbare koffiezakjes en 100% recyclebare verpakkingen

Bron: Package Inspiration


Met duurzaamheid, transparantie en speelsheid als kernwaarden creëerde Lyon & Lyon 'Heaped'

Lucifers met een geurtje

Geen stinkende lucifers meer? Het merksysteem van One Scent biedt een heldere, geurende vonk en vlam.
One Scent is een merk dat de romantiek op een retro manier terugbrengt. De unieke geuren zijn bedoeld om specifieke stemmingen te inspireren via de speciaal gearomatiseerde lucifers van het merk. Van vanille tot jasmijn tot citroen, elk lucifertype is verpakt in een passende bijpassende kleur met een mooie bijpassende afbeelding. Het ontwerp van Julien De Meyère met zijn retro vibes voelt actueel aan.

Bron: PrintMagazine


One Scent is een merk dat de romantiek op een retro manier terugbrengt.

Very Peri kleur van het jaar 2022

Pantone, leverancier van professionele kleurtaalstandaarden, heeft een nieuwe blauwe tint geïntroduceerd, Pantone 17-3938 Very Peri, en die uitgeroepen tot de kleur van 2022.
Very Peri is een dynamische maagdenpalmblauwe tint met een levendige violetrode ondertoon. Volgens Pantone, die de trouw en standvastigheid van blauw combineert met de energie en opwinding van rood, introduceert deze vrolijkste en warmste van alle blauwe tinten een krachtige mix van nieuwheid.
‘Deze kleur is een symbool van de wereldwijde tijdgeest van het moment en de transitie die we doormaken’, aldus Pantone. ‘Terwijl we uit een intense periode van isolement komen, veranderen onze opvattingen en normen, en zijn ons fysieke en digitale leven op nieuwe manieren versmolten.’

Bron: PackWorld


Pantone, leverancier van professionele kleurtaalstandaarden, heeft een nieuwe blauwe tint geïntroduceerd, Pantone 17-3938 Very Peri, en die uitgeroepen tot de kleur van 2022.

Artikel delen