Pentawards richt zich op de 5 zintuigen

Pentawards richt zich op de 5 zintuigen

Met een creatieve campagne van Design Bridge, richt Pentawards zich met de 2022-wedstrijd op de vijf zintuigen. De campagne omvat een nieuwe look en feel die tot leven is gebracht in 3D- en CGI-animaties.

Zintuigelijke overbelasting

Chloe Templeman, Creative Director bij Design Bridge, merkte op: ‘Na jaren van beperkingen, afstand en eenzaamheid, staan ​​we allemaal te popelen om ons over te geven aan een langverwachte zintuiglijke overbelasting. Design weerspiegelt dit, met branding die nu veel verder gaat dan alleen het visuele. Voortbouwend op Pentawards' eigen merk Pentagon en geïnspireerd door ons verlangen naar zintuiglijke stimulatie, brengt de campagne “Five Senses of Design” tot leven waar de jaarlijkse wedstrijd van Pentawards om draait: het erkennen en vieren van het allerbeste dat wereldwijd design te bieden heeft in al zijn gedaanten.’



Wereldwijde creatieve inspanning

Design Bridge deed beroep op een team van vijf studio's van Singapore tot New York om de campagne te creëren, waardoor het een echte wereldwijde creatieve inspanning werd.

Jennifer Clements, Marketing Manager bij Pentawards zei: ‘Als Pentawards-winnaars van de afgelopen 15 jaar en als onderdeel van onze jury voor meerdere jaren, was Design Bridge de perfecte partner om de uitdaging aan te gaan om de merkcampagne van dit jaar te ontwikkelen. Dankzij het wereldwijde perspectief van het team en hun gebruik van het Pentawards-logo, weerspiegelt de visuele identiteit de ware essentie van wie we zijn. Het toont de creativiteit die we elk jaar in onze wedstrijd vieren, de opwinding van deelname en winnen, en weerspiegelt de hernieuwde wens om te leven en verpakkingsontwerp te ervaren met alle vijf de zintuigen.’

Early birds

Designbureaus die willen meedingen voor een Pentaward tijdens de zestiende editie van de verpakkingswedstrijd, kunnen zich tot vrijdag 4 maart 23.59 GMT aanmelden met Early Bird korting.

Artikel delen