Vetex-award voor Ahold Delhaize bierblikjes

Vetex-award voor Ahold Delhaize bierblikjes

Het Private Brands-team van Peapod Digital Labs (PDL) heeft met het design van de bierblikjes van The Giant Co de Vertex Best of Show Award gewonnen. PDL is het e-commerce-bedrijf van Ahold Delhaize USA, een van 's lands grootste supermarktketens.

Gedurende 2020 werkte The Giant Co. samen met vier lokale ambachtelijke brouwerijen in Pennsylvania om een lijn van co-branded ales te lanceren en een uniek aanbod te bieden in hun biercafés. De co-branding kwam tot leven door een nauwe samenwerking met elke brouwerij. Van het brainstormen over het product en de smaak tot het verstevigen van het concept en de identiteit.

Unieke Ahold bierblikjes

Hoewel elk bier uniek is, werd een labeldesign voor de bierblikjes opgezet en onderhouden om een samenhangende lijn te bouwen die het winkelend publiek kon herkennen. Door ten slotte productnamen te ontwikkelen die gebruik maken van het woord "Giant", kan de co-branding beknopt worden gelezen, waarbij zowel het brouwerijlogo als het winkelbannerlogo prominent aanwezig zijn.


De Ahold bierblikjes hebben allemaal het woord Giant in hun productnaam.

Team

Private Brands-teamleden Jason Priest, Paul Skozilas, April Snider en Tommy Tran werkten samen met Giant-teamleden Chad Kyllonen, Drew Wilson en Bob Frank om samen te werken met de lokale brouwerijen en het ontwerp, de illustraties en het uiteindelijke artwork voor het bier te creëren blikjes - evenals de video!

Artikel delen