Pepsi ontwerpt nieuw logo voor fysieke én online wereld

De nieuwe visuele identiteit van Pepsi is geoptimaliseerd voor zowel de analoge, fysieke wereld, zoals verpakkingen, als voor de digitale online wereld. Een ritmisch gif-plaatje geeft online Pepsi uitingen een speciaal ‘hart beat’ effect.

 

Eind maart onthulde Pepsi na 14 jaar een nieuw logo en visuele identiteit waar al jaren aan gewerkt werd. De uitrol was zorgvuldig getimed om samen te vallen met Pepsi's 125e verjaardag in 2023. Het vetgedrukte lettertype, de energieke achtergrond en een uniform logomark hebben tot doel om meer onderscheid te creëren’, aldus Mauro Porcini, design manager PepsiCo. ‘We wilden een nieuw logo en een nieuwe visuele identiteit creëren die toekomstige generaties verbindt met het erfgoed van ons merk en die actueel en onmiskenbaar als Pepsi aanvoelt. Het is ook geoptimaliseerd voor de digitale online wereld van vandaag, van stadionschermen en social media.’

 

Ontwerpbureau

Het herontwerp is ontwikkeld door PepsiCo Design and Innovation, de interne creatieve kracht van het bedrijf die meer dan 40 merken beheert. Gezien de omvang van het project heeft ontwerpbureau Mrs&Mr., onder andere externe ontwerpers en typografen, werkten samen met Pepsi om het interne ontwerpteam te ondersteunen.

Pepsi logo oud en nieuw

Kleur en typografie Pepsi logo

Porcini merkt op dat Pepsi een vertrouwd visueel erfgoed heeft en dat het voor hem en zijn team belangrijk was om eer te bewijzen aan het verleden, maar ook om een ​​eigentijds tintje te geven. Het kleurenpalet, kenmerkende typografie en de dynamische golf zijn geheel nieuwe elementen bedoeld om het huidige en toekomstige tijdperk van Pepsi weer te geven en meer flexibiliteit te bieden in de huidige fysieke en digitale werelden. Maar het iconische wereldbolthema van het logo blijft bestaan ​​en grijpt in feite terug op eerdere veranderingen van de Pepsi-wereldbollogo's.’

 

Zwart van Pepsi Zero

Een belangrijke update is de toevoeging van zwart aan het kleurenpalet. Dit is een kleurgecodeerde verwijzing naar Pepsi Zero Sugar, een enorm aandachtsgebied en een groeimotor. Het zorgt ook voor een opvallend contrast met het nieuwe blauw. De visuele identiteit bevat ook de zogenoemde 'puls'. Dit 'heart beat' effect wordt online weergegeven als een ritmisch gif-plaatje waarmee Pepsi zijn uiterlijk kan aanpassen aan elke omgeving en platform.

 

Meer artikelen

recent new image
Etos werft medewerkers...

Met een unieke verzorgingslijn weet...

Lees meer
recent new image
BRUM creëert eigentijds...

BRUM heeft onlangs de verspakketten van...

Lees meer
recent new image
Stoer verpakkingsdesign...

Bij de pleisters van Dappr draait het...

Lees meer
recent new image
Albert Heijn introduceert...

Albert Heijn introduceert een volledig...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox