Voor de introductie van de tijdelijke geurvariant Mandarino di Capriheeft Weleda gekozen voor een opvallende presentatie in specialistische retail. De natuurlijke cosmeticaproducent werkte hiervoor samen met verpakkingsspecialist STI Group, die zowel een vouwdoos als een premium display ontwikkelde ter ondersteuning van de merkbeleving op het verkooppunt.
De verpakking valt op door een zomerse illustratiestijl van kunstenares Kera Till. Zowel de vouwdoos als het display combineren visuele elementen en tactiele afwerking met een frisse, mediterrane geurbeleving. De verpakking van het cadeaupakket – bestaande uit een douchegel en bijpassende handcrème – is voorzien van een matte soft-touch finish en reliëfdruk, wat aansluit bij het lichte en verzorgende karakter van het product.
Seizoensvariant van Weleda
Naast de seizoensvariant introduceert Weleda ook een vernieuwde verpakking voor bestaande doucheproducten zoals Vitality, Refresh, Inspire en Energy. Deze worden gepresenteerd in nieuwe flacons en tubes, onder andere in een 400ml-formaat. Het display biedt ruimte aan zowel de limited edition als de vernieuwde klassiekers, waarmee het merk extra zichtbaarheid claimt binnen het schap.
Volgens Angela Ley, Head of Trade Marketing Cosmetics DACH bij Weleda AG, weerspiegelt de campagne de nauwe samenwerking met STI Group en draagt deze bij aan de merkpresentatie tijdens het zomerseizoen.