Palmolive zet in op duurzaamheid

Palmolive zet in op duurzaamheid

Palmolive heeft haar volledige body wash-assortiment in een duurzaam jasje gestoken. Alle formules bevatten nu ingrediënten van 95% natuurlijke oorsprong en biologische afbreekbaarheid. Aldus Colgate-Palmolive Company.

Nog geen abonnement op VerpakkingsManagement? Aarzel niet, en ontvang het blad het eerste jaar met 30% korting.

In vergelijking met het wereldwijde gemiddelde lijken Nederlanders zich minder bezig te houden met duurzaamheid als het gaat om winkelen. Uit onderzoek van Factsnapp Nederland blijkt dat 69% van de ondervraagden duurzame personal care producten willen kopen, maar slechts 31% van hen doet dit ook daadwerkelijk. Palmolive wil hier verandering in brengen.

Herlancering Palmolive body wash


Palmolive herlanceert haar body wash-assortiment.
Palmolive herlanceert haar body wash-assortiment.

Het merk herlanceert haar body wash-assortiment, met een herformulatie op zowel de ingrediënten als de verpakking. De nieuwe formule is voor 95% biologisch afbreekbaar en wordt gemaakt van ingrediënten die voor 95% van natuurlijke oorsprong zijn. De douchegel wordt na gebruik door natuurlijke processen afgebroken en omgezet in onder andere water. De flessen van het body wash-assortiment zijn gemaakt van 100% gerecycled plastic en zijn recyclebaar. Het assortiment bevat geen microplastics en is dermatologisch getest, informeert het bedrijf.

Minder plastic, minder afval

Rond 2025 zal het hele productassortiment van Palmolive in recyclebare, herbruikbare of composteerbare verpakkingen verkrijgbaar zijn als onderdeel van de Colgate-Palmolive Sustainability & Social Impact Strategy. De onderneming behaalde onlangs de True Zero Waste Gold-certificering in zijn Anzio-fabriek, wat betekent dat minder dan 10% van het afval van de fabriek naar de vuilstort gaat.

Artikel delen