Ook na Covid-19: duurzaamheid topprioriteit

Ook na Covid-19: duurzaamheid topprioriteit

De crisis als gevolg van Covid-19 doet de economie wankelen.  De angst dat bezuinigingen duurzaamheid naar de achtergrond drukken, blijkt echter ongegrond. Dat blijkt uit een Brits onderzoek van Smurfit Kappa.

‘Bewust consumentisme’ neemt toe. Consumenten willen weten hoe merken met het milieu omgaan. Prijs en kwaliteit alleen zijn niet meer voldoende. De bewuste consument wil weten hoe bedrijven omgaan met grondstoffen en afval bijvoorbeeld. Zo blijkt dat 61% van de Britse consumenten verwacht dat de merken waarvan zij producten kopen een duidelijke duurzaamheidsaanpak hebben.

Duurzaamheid blijft topprioriteit

Nieuw onderzoek toont aan dat duurzaamheid door bewust consumentisme voor bedrijven topprioriteit blijft. Dat blijkt uit het onderzoek "De balans tussen duurzaamheid en winstgevendheid", dat werd uitgevoerd onder 200 topmanagers en 1500 consumenten in het Verenigd Koninkrijk. Dit door Smurfit Kappa geïnitieerde onderzoek kijkt naar de opvattingen van het bedrijfsleven en consumenten over duurzaamheid en hoe zij zich aanpassen om een duurzamere toekomst te creëren.

De belangrijkste conclusies:

61% van de consumenten verwacht dat de merken waarvan zij kopen een duidelijke duurzaamheidsaanpak hebben
Klantbeleving / -tevredenheid is de belangrijkste maatstaf die bedrijven (58%) gebruiken om return on investment van duurzaamheidsactiviteiten te meten
Twee derde van Britse bedrijven heeft moeite om de impact van hun duurzaamheidsstrategie te meten
Duurzaamheid blijft een prioriteit voor bedrijven in het post Covid-19 tijdperk

Lees er hier meer over. Download hier het rapport.

 

Artikel delen