AB InBev investeert in eetbare verpakkingen

Bierbrouwer AB InBev investeert in twee Belgische startups. Het betreffen Pure Value uit Sint-Amands, dat displays maakt voor in supermarkten, en de Waalse start-up Do Eat dat eetbare  verpakkingen maakt van graanresten.

De startups maken deel uit van de 21 finalisten van het AB InBev 100+ Accelerator- programma.
Ze krijgen elk in het kader van de duurzame doelstellingen van de biergigant maximaal 100.000 dollar steun. Do Eat, opgericht in 2012, maakt verpakkingen op basis van aardappelen en graanresten. Het bedrijf startte met kleine aperoschaaltjes en wil nu ook grotere verpakkingen maken.

 

 

Meer artikelen

recent new image
Paris Packaging Week 2026...

De Paris Packaging Week viert op 5 en 6...

Lees meer
recent new image
interpack 2026:...

Kunstmatige intelligentie, innovatieve...

Lees meer
recent new image
Davanti-WICS: logistieke...

Het midden- en kleinbedrijf vormt een...

Lees meer
recent new image
AI-gestuurde workflows...

Cirplus, een digitaal platform voor de...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox