Bol.com gaat minder omverpakken

Bol.com gaat haar bekende blauwwitte verzenddoos minder gebruiken en producten verzenden in hun eigen verpakking.  Daarnaast introduceert het bedrijf een verzendzak van gerecycled materiaal voor het verzenden van lichte, ontbreekbare producten.

Het e-commerce wil met deze maatregelen richting klimaatneutraal winkelen. Haar doelstelling is om in 2025 de CO2-uitstoot per pakket op 0 gram CO2 te hebben. Volgens Bol kunnen veel elektronicaproducten zoals koffiezetapparaten, ventilatoren en strijkijzers en non-food producten zoals luiers zonder verzenddoos omdat de verpakking van het artikel voldoende bescherming biedt. 
In de verzendzak verpakt Bol,com artikelen zoals handdoeken en kleding. De gewichtsbesparing van de in grote variabele zak zorgt zelfs voor 90% minder CO2 ten opzichte van een kartonnen doos.

www.bol.com

Meer artikelen

recent new image
DS Smith overweegt...

Verpakkingsproducent DS Smith is...

Lees meer
recent new image
E-tekenaudits worden...

Het e-teken is een symbool dat wordt...

Lees meer
recent new image
Nefab breidt activiteiten...

Nefab Group heeft, via Nefab Packaging...

Lees meer
recent new image
AWA neemt AIPIA over en...

Marktonderzoeksbureau AWA Alexander...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox