Hybride waterfles als eerste stap

Dasani, een watermerk van Coca-Cola, wil in 2020 een hybride fles op de markt brengen die voor 21% bestaat uit bioplastic, 30% gerecycled PET en 49% nieuw PET. Terwijl de langetermijndoelstelling van Coca-Cola een 100% bio-PET-fles is, kiest Dasani voor een tussenstap.

‘Met de HybridBottle focussen op de integratie van gerecycled PET’, zegt Sneha Shah, groepsdirecteur verpakkingsinnovatie, Coca Cola Noord-Amerika. ‘Hiermee geven we aan dat PET grote waarde heeft in de markt. We hopen ook dat het de ontwikkeling van de recyclinginfrastructuur en het recyclinggedrag van consumenten zal inspireren.’
Volgens Shah is momenteel 30% rPET voor de HybridBottle de limiet, want ‘op dit moment is er niet genoeg gerecycled PET om naar de 100 procent rPET te gaan.’ In het najaar start Dasani alvast een bewustzijnscampagne door How2Recycle-labels toe te voegen aan haar verpakkingen die consumenten inlichten en aanmoedigen om te recyclen.
Tevens introduceert Dasani een aluminium fles en aluminium blikjes. Het Amerikaanse recyclingpercentage voor aluminium is 49%,.

 

 

 

Meer artikelen

recent new image
DS Smith overweegt...

Verpakkingsproducent DS Smith is...

Lees meer
recent new image
E-tekenaudits worden...

Het e-teken is een symbool dat wordt...

Lees meer
recent new image
Nefab breidt activiteiten...

Nefab Group heeft, via Nefab Packaging...

Lees meer
recent new image
AWA neemt AIPIA over en...

Marktonderzoeksbureau AWA Alexander...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox