Meer merkwaarde door smart packaging

De technologie is er, de toepassingen ook. Maar volgens Mike Armstrong, Francesco Fazio, Daniel Herrmann en Carli Hetland van Deloitte Insights moeten producenten nog stappen zetten met smart packaging. Het AIPIA-congres op 18 en 19 november in Amsterdam biedt de nieuwste inzichten en cases.

Tussen de vijf en tien biljoen dollar (een miljoen keer een miljoen) aan verbruiksgoederen wordt wereldwijd jaarlijks verkocht en de overgrote meerderheid ervan wordt op de één of andere manier verpakt, waardoor een verpakkingsmarkt van 24 miljard dollar (2016) wordt gegenereerd, volgens gegevens van Markets & Markets in 2018. En toch blijft het verpakken van secundair belang voor veel fabrikanten, merken en retailers. Terwijl verpakkingen met verbeterde functionaliteit, door middel van nieuwe technologieën, nieuwe materialen en doordacht design een enorm potentieel hebben, niet alleen om waarde te creëren, maar ook om traditionele bedrijfsmodellen te doorbreken.

De technologie is er, de toepassingen vereisen nog inspanningen van producenten en merkeigenaren. Op het AIPIA-congres komen alle facetten van smart en intelligent packaging aan bod.

Lees het complete artikel in Thema's

Meer artikelen

recent new image
Global Flexibles speelt...

Sinds de oprichting in 2000 heeft...

Lees meer
recent new image
PLMA 2025: verpakkingen...

Tijdens de PLMA 2025 World of Private...

Lees meer
recent new image
Bij Tata Steel Nederland...

De nieuwe blikjesmaker van Tata Steel...

Lees meer
recent new image
Showroommachines aanbod

Multivac biedt een 11-tal...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox