De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit Worldbranddesign, PackagingNews, PrintMagazine, Packaging of the World en Sacurrent
‘Ambachtelijk’ label
Butterfly Cannon heeft voor Distil Plc het design van Trøve ontworpen
Butterfly Cannon heeft voor Distil Plc het design van Trøve ontworpen. Het betreft een botanische drankje met een laag alcoholpercentage. Trøve is gedistilleerd met echt fruit en plantaardige ingrediënten die natuurlijke smaken versterken, zoals framboos met citroengras en munt of groene appel met gember. Het resultaat is een zwaar getextureerde 'ambachtelijke' label met sappige, handgeschilderde illustraties van fruit waarbij goudfolie en stempeldetails extra kwaliteit uitstralen. Bron: WorldBrandDesign
Luxe whisky
The Glenturret door Ppartement 103
Designbureau Appartement 103 heeft de verpakkingen van The Glenturret gedaan, de oudste nog werkende distilleerderij van Schotland. Het herontwerp van zes whisky’s is gemaakt op zwarte hot foil en reliëfpapier. Een op maat gemaakte sluiting, gemaakt van natuurlijk eikenhout en metalen gegraveerde muntstukken zorgen voor de finishing touche.
De C.Carbon Studio ontwierp voor Amazgreens (VS) de nieuwe verpakkingen voor superfoods verpakt in een gelamineerde stazak. Het verpakkingsontwerp geeft het product een natuurlijke sfeer, met levendige kleuren die zich onderscheiden van concurrenten in de schappen. Macrofotografie illustreert de verpakkingsontwerpen. Bron: Packaging of the world
Sprookjesbier
Kindling van Odell Brewing Company
Odell Brewing Company in Colorado heeft samen met ontwerpbureau Fortnight Collective het Kindling ontwikkeld. De bierblikken bevatten op een zwarte achtergrond herfstachtige illustraties van vuur en aanmaakhout. Gouden, bruine en blauwe twijgen buigen en draaien om de letters heen die de naam van het bier spellen. Een sprookjesachtige organische stijl. Bron: PrintMagazin
Kunst op Kellogg’s Pop-Tarts
Kellogg's Pop-Tarts limited edition
Kellogg's introduceert Pop-Tarts limited edition-verpakking ter viering van Día de Muertos, ook wel bekend als de Dag van de Doden. De productlancering maakt deel uit van een groter initiatief van de National Association of Latino Arts and Cultures (NALAC), een non-profitorganisatie die de volgende generatie Latino-kunsten en -culturen promoot, verbindt en cultiveert. Bron: Sacurrent
Artikel delen
VM Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkende industrie