Supermarktketen PLUS zet zich in voor minder en duurzamere verpakkingen, waarbij de top 40-leveranciers actief worden betrokken. De vorig jaar aangekondigde samenwerking tussen de supermarktorganisatie en Plastic Whale werd gisteren bekrachtigd met de doop van de PLUS-sloep, gemaakt van opgevist plastic.
PLUS wil een bijdrage leveren aan de circulaire economie en heeft het voornemen om de milieu-impact van al haar huismerkverpakkingen terug te dringen. De supermarktketen gaat voor 20% minder verpakkingsmateriaal in 2025. 95% van het verpakkingsmateriaal is dan naar eigen zeggen recyclebaar.
Duurzaamheidsdoelstellingen
Plastic Whale ondersteunt PLUS bij het realiseren van haar duurzaamheidsdoelstellingen aangaande plastic-gebruik. Het eerste resultaat van de samenwerking zijn 100% recyclebare mono-schalen voor kip, vlees en vis.
Doop PLUS-sloep
Jaarlijks vist Plastic Whale talrijke soorten plastic uit de Amsterdamse grachten. Van de opgeviste plastic flessen bouwt Plastic Whale designsloepen die de stichting gebruikt om naar plastic te vissen. Met de doop van de PLUS sloep bestaat de vloot uit tien boten gemaakt van opgevist plastic.